WarCon 2015, Ostsingel och dubbelmys!
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
- Lottomannen
Re: WarCon 2015, Ostsingel och dubbelmys!
Kan man få en vild gissning angående poäng? 1850 på singeln och 2x1000 på myset?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
-
Michael Carl
Ja, det stämmer bra.Lottomannen skrev:Kan man få en vild gissning angående poäng? 1850 på singeln och 2x1000 på myset?
-
Michael Carl
Pratade med huvudansvarige om konventet och han har inte fått det helt bekräftat än, men det verkar inte som hundar får vara i lokalerna.Flogger skrev:Kan man ta med en hund dit?
Jag vill komma med ett litet önskemål. Kanske är dags att fundera om kring 1 hq + 2 troop till bägge arméerna?
Misstänker att ni ändå kommer använda någon sorts komp för att tona ner listorna. Tror vi kommer få se roligare och knasigare listor om ni minskar till 1hq + 1 troop per armé. Då man får mer frihet i listbyggandet. (de som vill ha bra listor kommer nog ta en del OS iaf, medans jag och min medspelare vill uppenbarligen ta mer "toys" och knasigheter)
Misstänker att ni ändå kommer använda någon sorts komp för att tona ner listorna. Tror vi kommer få se roligare och knasigare listor om ni minskar till 1hq + 1 troop per armé. Då man får mer frihet i listbyggandet. (de som vill ha bra listor kommer nog ta en del OS iaf, medans jag och min medspelare vill uppenbarligen ta mer "toys" och knasigheter)
-
Michael Carl
Det är intressant tanke, vi skall helt klart fundera över det.LillePer skrev:Jag vill komma med ett litet önskemål. Kanske är dags att fundera om kring 1 hq + 2 troop till bägge arméerna?
Vad MC sa, inte helt dum idé... Skall diskuteras!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
en liten fråga om FOC, och vilka man får välja..
1. Standard CAD i regelboken, inga andra får nyttjas.
2. Välj en valfri detachment i codex/regelbok och splitta den. Avvägt att många codexspecifika formationer och detachments kräver att alla enheter kommer från den enskilda codexen.
3. Varsin detachment, men man får inte maxa antalet val i någon del. Tex jag spelar BA, kan välja Baal strike force vilket ger mig 4 elite slots, jag kan då ta 3 av dom, medan min medspelare får 1. Min medspelare spelar Champions of Fenris och kan då ta 5? HQs, lämnar 1 till mig. Här kan man ju rätt enkelt få till ganska bonkers armeer.
Känns som att det bör va första eller andra tillämplingen som gäller. Andra med vissa modifikationer dock.
1. Standard CAD i regelboken, inga andra får nyttjas.
2. Välj en valfri detachment i codex/regelbok och splitta den. Avvägt att många codexspecifika formationer och detachments kräver att alla enheter kommer från den enskilda codexen.
3. Varsin detachment, men man får inte maxa antalet val i någon del. Tex jag spelar BA, kan välja Baal strike force vilket ger mig 4 elite slots, jag kan då ta 3 av dom, medan min medspelare får 1. Min medspelare spelar Champions of Fenris och kan då ta 5? HQs, lämnar 1 till mig. Här kan man ju rätt enkelt få till ganska bonkers armeer.
Känns som att det bör va första eller andra tillämplingen som gäller. Andra med vissa modifikationer dock.
-
Michael Carl
Vi håller på att fundera lite, men det lutar åt följande:
Varje spelare bygger en styrka för 1000 poäng enligt reglerna i sin egen codex. Minimikravet för vad man måste ha med i en enskilda armé minskar 1 steg jämfört med normalt, normalt sett innebär detta 1 HQ och 1 Troop, men om man till exempel vill spela "Company of the Great Wolf" skulle det istället bli minst 1 HQ och 1 Elite.
Tillsammans får era arméer inte överstiga 1 CAD. Ingen armé får ha alla slots av en typ, alltså ingen armé får ha tre Fast val till exempel. Varje spelare får max ha 1 detachment.
Varje spelare bygger en styrka för 1000 poäng enligt reglerna i sin egen codex. Minimikravet för vad man måste ha med i en enskilda armé minskar 1 steg jämfört med normalt, normalt sett innebär detta 1 HQ och 1 Troop, men om man till exempel vill spela "Company of the Great Wolf" skulle det istället bli minst 1 HQ och 1 Elite.
Tillsammans får era arméer inte överstiga 1 CAD. Ingen armé får ha alla slots av en typ, alltså ingen armé får ha tre Fast val till exempel. Varje spelare får max ha 1 detachment.
ok, men som den blodsängelspelare jag är, som har tillgång till 4 elite slots, kan jag då ta 3 elite slots om jag vill?
-
Michael Carl
Har funderat på det, men i dagsläget lutar det åt nej. Max 2 inom varje kategori (förutom Troops/HQ) oavsett detachment.