Förslag på restriktioner

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Fenris

Re: Förslag på restriktioner

Inlägg av Fenris »

10 warlocks i en båt som de inte får assaulta ifrån är nog mest slöseri med poäng, förstår inte varför man ska förbjuda det, sen warlock på bikes räcker med en cap på 5 st, så kan folk nästan lika gärna använda shining spears.

De där smurfarna (kommer inte ihåg codex) som får ta terminators som troops om de får ta stormsköldar så bör de åtminstone cap-as till 5 gubbar i enheten.

2 flyers så länge det är 2 olika flyers tycker jag låter helt ok ;)

Edit: @ Egge haha holofield, ingen vid sina sinnes fulla bruk kommer använda dem i 6th ed.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

egge

Inlägg av egge »

@Fenris: Helt rätt. En del av de restriktionerna var kvar sedan länge. Orkade bara inte gå igenom det igen. Det är mest upplägget jag ser som gynnande till en 40k lag turnering. Spela det du vill. Men betala i huvudsak med din armé och lite smått för olika enheter de flesta tycker är klart bättre än övriga val i böckerna.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

theWatchman skrev:
kombat skrev:Alltså 2 flyers måste folk lära sig hantera det är inte särkilt svårt 1 flyer är alldeles för restriktivt.
Håller helt med!! KOm in i matchen nu för fasen, lite 6th kan vi väl spela. Annars kan ni ju lika gärna köra med 5th-boken!
Det är inte frågan om att köra 5e och jag anser att det är lite fel att använda det som ett argument.

Antalet flygplan beror lite mer på vilka plan det är och man kanske skall kolla nogrannare på det. Stormravens i GK med last är riktigt jobbig. Rikards summerfightost visade det rätt bra. Jag antar att man kan få till det rätt bra med BA också. Så det kanske skall till lite mer detaljstyrningen där. MEN det är inte någon RTmall utan för att ta bort värsta grejerna och undvika att vissa inte skall ha en chans över huvudtaget. Oavsett vad det blir så kommer säkerligen någon tår att fällas och några jubel höras...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Sätt max poäng på antalet flyers tex 250pts då kan man ta tex 1 vendetta 1 valkyria, dock bara 1 stormraven eller 1 doomscythe men man kan ha 2 nightscythes. Tror man kan få in 2 orkflyers om man vill med

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

kombat skrev:Sätt max poäng på antalet flyers tex 250pts då kan man ta tex 1 vendetta 1 valkyria, dock bara 1 stormraven eller 1 doomscythe men man kan ha 2 nightscythes. Tror man kan få in 2 orkflyers om man vill med
En bra idé skall ta med mig detta.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Tirumbar

Inlägg av Tirumbar »

kombat skrev:Sätt max poäng på antalet flyers tex 250pts då kan man ta tex 1 vendetta 1 valkyria, dock bara 1 stormraven eller 1 doomscythe men man kan ha 2 nightscythes. Tror man kan få in 2 orkflyers om man vill med
Uppenbarligen helt orättvist !
Varför skall Necrons få 2 ? Eller Orcs ?

Dessutom kostar mina Stormravens 255 eller 256 med searchlights.

Jag kräver jäntelag !
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Tirumbar skrev: Jag kräver jäntelag !
:lol:
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Tirumbar

Inlägg av Tirumbar »

Vill inte du ha ett tjejlag till turneringen :) ?
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Lite förslag till restriktionsmallen:
Blood Angels
-Max en Sanguinary Priest(fast de kanske inte är så överjäkliga?
-Max 6 fast fordon(varav max 4 på Fast attack/Heavy support)(except flyers)

Tyranids
-Max 6 Hive Guards

Eldar
-Max X antal Scatter Lasers/Shuriken Cannons(för att förhindra S6 spam)

Annars är Egges förslag(med diverse ändringar)nice :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
LillePer

Förslag på restriktioner

Inlägg av LillePer »

@ egges mall. Högst tveksamt till det höga minuset på crushers. De har bara ap 3.

Skriv svar