När man håller objektiv, 3" från mitten, eller från kanten?
Antar mitten..
First Blood, om Lysander blir ett spawn innan något har dött, räknas inte det då eftersom han bara blivit "removed from play" och inte "removed as a casualty"?
Några saker som jag har för mig att ni har svarat på i andra trådar, men som ändå kan vara bra att få bekräftat:
- Kör ni med knasterräng?
- Kör ni med mysterious objectives?
- Warlord traits?
Dessutom, som det står nu låter det som att man kan ha fem spelare med fem olika listor och välja inför varje matchup vilka man använder, men det är väl inte meningen?
Styranimon skrev:När man håller objektiv, 3" från mitten, eller från kanten?
Antar mitten..
First Blood, om Lysander blir ett spawn innan något har dött, räknas inte det då eftersom han bara blivit "removed from play" och inte "removed as a casualty"?
3" från mitt.
Det räknas som First Blood
Mortarion skrev:Några saker som jag har för mig att ni har svarat på i andra trådar, men som ändå kan vara bra att få bekräftat:
- Kör ni med knasterräng?
- Kör ni med mysterious objectives?
- Warlord traits?
Dessutom, som det står nu låter det som att man kan ha fem spelare med fem olika listor och välja inför varje matchup vilka man använder, men det är väl inte meningen?
Knasterräng och mystiska objektiv - Nej
Warlord Traits - Jag tror det
Man kan bara ha 4 listor, men 6 spelare i laget. Så man kan alternera spelare, men inte listor.
knas terräng förstår jag men jag tror att mystiska objektiv tillför väldigt mycket för att göra en match roligare och det kan ge en fördel gemtemot flyers. Så jag skulle gärna be er och överväga att köra med mysterious objectives då enligt min erfaranhet nästan bara finns fördelar. (1/6 dåligt 1/6 neutralt 4/6 positiva saker)
Missions känns bra. Gillar inte att man i regelboken ställer ut objektiven var man vill, det blir mycket bättre spel med objektiv närmare mitten, så det är bra att ni ändrade till det .
Tänk bara ut lite restriktioner om ni ska ha med det, så att man kan börja knåda ihop listor. Lite synd med inga allies, allies är ju rätt lattjo och lag turneringar är också lattjo, borde gå hand i hand. Det blir väl mer ballanserat nu iof, alltid nått.
Vi känner att vi vill köra det lite mer "basic". Detta är anledningen till att vi inte har allies samt mysterious grejer. Vi vill helt enkelt inte knasa till det en massa nu när vi har en ny edition och är lite osäkra på synergierna. Alltså blir det enkel och rättfram. Lite McDonald om man så vill. Ingen tycker det är über men alla kan äta ....
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Om det är ok att ge lite input så överlag gillar jag missionen jag tror det är helt rätt att använda sig av bokmissionen som jag tror är väldigt bra och balanserade. Dock tror jag att vp-spridningen är för stor och uppmanar för mycket till att man måste wipea motståndaren för att vinna med 20-0 och tom då är det svårt att plocka ihop 10 eller mer vp egentligen det enda missionet där det egentligen är möjligt är scouring vilket inte är med vilket jag förstår det kan lött bli obalanserat om man har otur.
Vad jag tror är roligare är att man antingen kör win-draw-loss i varje match räknar ihop alla 4 matcher den med flest vinster vinner matchen och får 2 eller 3 poäng lika ger 1 poäng förlust ger 0 poäng man räknar ihop vp i alla matcher dessa gäller som tiebreaker mellan lag som hamnar på samma poäng. De används också för pairings. Jag tror detta kommer ge roligare matcher där man inte behöver gå för att wipea sin motståndare i varje match.
Det andra förslaget är liknande fast man kör major victory, minor victory, draw, minor loss, major loss. Dessa ger 4-0 poäng efter alla matcherna räknar man ihop poängen detta ger resultatet. Dvs 1 major vicotry 2 minor victory 1 minor loss, skulle ge 11 poäng och motståndaren får 5 poäng. Dessa resultaten räknas ihop från alla 5 matcherna för att får slutresultatet.
Major victory om man har dubbelt så många vp eller mer än sin motståndare.
Minor victory om man har fler vp men inte dubbelt så många.
Draw om man har lika många vp
Minor loss mindre vp än sin motståndare men inte hälften eller mindre.
Major loss om man har hälften eller mindre antal vp än sin motståndare.
Som jag skrev innan tror jag dessa system främjar roligare matcher som avgörs i slutet på matcherna och inte kräver att måste man slår in framtänderna på sin motståndare i varje match om man vill ha chans att vinna turneringen.