TOKpåsken 2017

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Neth_Oni

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av Neth_Oni »

Bra kämpat! Kommer listor komma till beskådning efter tisdag eller blir det överraskning på plats vad alla spelar? (förutom att jag vet att alla universums orker kommer från borlänge :P )

BLOODLETTERS

Inlägg av BLOODLETTERS »

Grattis till den som fick Komp 6, du förtjänar nog en öl eller två! Trodde jag skulle få högst komp men det blev inte så (läs* Hylander är elak mot mig).
Tur att vi är några som inte kör på ost i Påsk utan är stackars lamm redo för slakten. :D

Sen borde kompen på Pask inte räknas under Påsk men man kan inte få allt så det blev
bara pladask i min lista.
:mrgreen:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Komp 6 listan är från Borlänge tror jag men är osäker på allt som kommer från honom. Tror han fått lov att skicka in en ny lista 4 gånger redan och misstänker att det finns fel även i den senaste...

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Skulle inte listor släppas idag?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Det kanske står nånstans i dokumentet, men jag skulle gärna ha (eller få påpekat var den redan finns bland uppdragen) en 0-20-skala också, för säkerhets skull.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

refabricated skrev:Skulle inte listor släppas idag?
Lite sent, men nu kan de hittas här:

http://speltok.se/tto/tournament.php?ac ... s&aT_id=65

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Serpent skrev:Det kanske står nånstans i dokumentet, men jag skulle gärna ha (eller få påpekat var den redan finns bland uppdragen) en 0-20-skala också, för säkerhets skull.
Det bör bli samma skala som vanligt (har inte hört något annat från Hylander).

Differens i VP: Resultat
0-1 10-10
2-3 11-9
4-5 12-8
6-7 13-7
8-9 14-6
10-11 15-5
12-13 16-4
14-15 17-3
16-17 18-2
18-19 19-1
20+ 20-0

Kommer fixa till så den finns med när jag lägger in uppdragen i TTO.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Michael Carl skrev:
refabricated skrev:Skulle inte listor släppas idag?
Lite sent, men nu kan de hittas här:

http://speltok.se/tto/tournament.php?ac ... s&aT_id=65
Skönt att veta att jag kommer typ sist. När jag tittar på Iron Warriorlistorna så sitter jag och funderar på: 1) om jag ens kan få en draw efter komp samt 2) hur dum jag var som gick för mjuk närstridsenhet... :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag har inte riktigt koll på vilka house rules som fortfarande används och hittar inget om det. Så...

- Anses skogar fortfarande vara omgivna av halvgenomskinliga träd? Dvs, man ser alltid genom en skog oavsett trädmodellerna, men allt bakom är alltid 25 % skymt?
- Anses D3:or som slås för tactical objectives fortfarande alltid slå 2?
- Om man drar ett Tactical objective som man inte teoretiskt kan klara under hela matchen (exempelvis döda en flyer om motståndaren inte har någon), drar man om det då?
- Jag antar att man inte kör med Mysterious terrain eller Mysterious objectives?

Är det något annat som är ändrat? Gäller alla Tactical objectives som det står på korten?

EDIT: Kom på en sak till - kommer arrangörerna att ropa ut när det är 15 minuter kvar och vad gäller då i så fall? Inga fler rundor oavsett hur snabbt de kommer att gå?

fauh

Inlägg av fauh »

Robin har lyckats köpa ett Relic Jump Pack till sin terminator kapten. Ganska säker på att det inte går att köpa med termos rustning ;)

Skriv svar