Robert skrev:
kairos ger reroll till en spelare frågan är fortfarande om han ger reroll till en spelare om han inte på plan.
Finns inget som säger emot. Kairos stav ger DIG en re-roll per player turn. DIG. Spelaren.
Man köper re-rollen till sin armé när man köper Kairos. Det är faktiskt så enkelt. Det roliga är att detta inte ens vore en diskussion om inte grimoire fanns. Folk vill ofta kompa bort bra saker med regeltokningar och det är helt fel sätt att kompa saker.
Max skrev:Har man kvar rerollen när han dött då? Eller står det fint i regeltexten att den försvinner om han dör? (har inte boken)
Kairos eller spelaren?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Max skrev:Har man kvar rerollen när han dött då? Eller står det fint i regeltexten att den försvinner om han dör? (har inte boken)
Kairos eller spelaren?
Njae, om spelaren dör skulle jag säga att en inhoppare fortfarande skulle använda re-rollen.
Men om Kairos dör är han inte längre del av din armé (då han faktiskt ÄR död, inte bara "låtsas-död" som Jimmy tycker saker i reserv är) och då skulle jag säga att re-rollen försvinner. Däremot räknar jag saker i reserv som del av din armé.
Men om det är en specialregel som spelaren får finns det ju ingen anledning att den skulle sluta fungera om kairos dör, då är det ju samma sak som en chapter tactic eller liknande..
Max skrev:Men om det är en specialregel som spelaren får finns det ju ingen anledning att den skulle sluta fungera om kairos dör, då är det ju samma sak som en chapter tactic eller liknande..
The staff allows you to re-roll a single D6 of your choice once per turn
Är wordingen i codexet. Vem är "you"? Skulle tippa på spelaren. Alltså, så länge denna stav är i din armé så får du en re-roll. Om Kairos dör så försvinner ju staven så då skulle jag säga att man inte får re-rollen.
hur tänker ni med grav-vapen och olika armour saves? majoritetssaves? isf, vad händer om man inte har någon majoritet (hive tyrant med armoured Shell som leder en tyrant guard t.ex? för vanlig tougness används det bästa värdet men det är samtidigt det minst fördelaktiga för den som skjuter, så är det inte för grav-vapen.