Förslag på restriktioner
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Förslag på restriktioner
Gör en vild gissning utifrån mallen att Forgeworld inte kommer användas denna turnering, korrekt?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det undrar jag också. Finns mycket bra saker som inte är med?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Vill bara säga att jag gillar formatet på restriktionsmallen. Tycker det var en bra kompromiss mellan "upplösning" och enkelhet att använda. Sedan om det är balanserat eller inte det har jag svårare att avgöra...
Förslag på restriktioner
Tycker egentligen både Fiends och crushers kompas lite hårt. Men för att undvika spammning av de båda p.g.a t.ex enhetsminus. Kanske en liten ökning för demoner i grund ist?
Jag har utgått från att allt är köpt helt enligt codex och att inga tillägg från IA är tillåtna.Neth_Oni skrev:Gör en vild gissning utifrån mallen att Forgeworld inte kommer användas denna turnering, korrekt?
Jag skall räkna lite på hur det skulle kunna bli att ge båda ett enhetsminus på t.ex. 3 respektive 4. Ett alternativ är ju såklart att låta Fiends och Crushers ligga kvar på ett men höja straffet på allt annat och hölja startpoängen.LillePer skrev:Tycker egentligen både Fiends och crushers kompas lite hårt. Men för att undvika spammning av de båda p.g.a t.ex enhetsminus. Kanske en liten ökning för demoner i grund ist?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Gonka Koff
Jag bumpar Argos kommentar: LR till GK saknas!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
I don't get this one for daemons:
2 Seeker Chariot
2 komp points for open topped AV10 with 2 HP's, it can't shoot or do anything else whatsoever when it comes down on the table.
It's basically an overcosted sentinel, which can't even shoot.
You could buy a Slaanesh herald and put it on top - but pavane already costs komp points and a Slaanesh herald on a Seeker chariot is quite expensive for what you get.
2 Seeker Chariot
2 komp points for open topped AV10 with 2 HP's, it can't shoot or do anything else whatsoever when it comes down on the table.
You could buy a Slaanesh herald and put it on top - but pavane already costs komp points and a Slaanesh herald on a Seeker chariot is quite expensive for what you get.
Orc boys kompas lite konstigt , blir lättare om man bara har Horde 1 pts per(10 boys/stormboys) eller 1 pts per 15 orcs.
CSM; Plague bearers=Plague marines eller?
It is assumed that you'll take much more than one.Alpharius skrev:I don't get this one for daemons:
2 Seeker Chariot
Alexander Merinen