TOKSPELEN 28/2 - 1/3
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TOKSPELEN 28/2 - 1/3
Fråga: jag har ju mina soulgrinders på flygb/ knightbaserna. Är sett okej att ha dem där på eller kommer jag behöva ta loss dem innan?
-
Michael Carl
Det är helt ok med baser på dem.Mr_riot skrev:Fråga: jag har ju mina soulgrinders på flygb/ knightbaserna. Är sett okej att ha dem där på eller kommer jag behöva ta loss dem innan?
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Jag e sugen!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Men åååh, varför griper fyra matcher per dag omkring sig som ett etablerat system?
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
jag gillar 4 matcher på en dag
Ola Persson vill komma och spela
Ola Persson vill komma och spela
Därför att många kan inte komma långväga till en turnering om det ligger matcher på fredagen.Olof skrev:Men åååh, varför griper fyra matcher per dag omkring sig som ett etablerat system?
Alltså vill man ha 5 matcher (vilket vi anser minimum) på en helg så måste det ligga på lördag och söndag. Då finns i princip två alternativ 3+2 eller 4+1.
OM man väljer 3+2 så kommer ånyo de som är långväga problem med att komma hem i tid på söndagen. Dessutom kommer iordningställande för oss som arrangörer att dra ut på tiden vilket också inte är önskvärt.
4+1 löser detta men ger nackdelen med 4 matcher på en dag.
Det är dess två delar vi måste ta och välja mellan och då finner vi att 4+1 är bättre. Och rätt klart bättre.
Dock kan jag ju också se lyxen och den lite mer avslappnade känslan med 3 matcher på en dag.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- refabricated
I vote Pär for president!
Kan bara tala för min del, men det e svårt att komma fram tidigare en fredag än kl. 21 om man jobbar.
Sedan blir förhandlingen åka eller inte åka med sambon mkt lättare om man kan säga att man e hemma 16-17 på söndagen än om man kommer hem närmre midnatt. Handlar om ngt i stil med "då får vi iaf äta middag ihop".
Och 4 matcher på en dag pallar väl en ung viril man som du Olof?
Kan bara tala för min del, men det e svårt att komma fram tidigare en fredag än kl. 21 om man jobbar.
Sedan blir förhandlingen åka eller inte åka med sambon mkt lättare om man kan säga att man e hemma 16-17 på söndagen än om man kommer hem närmre midnatt. Handlar om ngt i stil med "då får vi iaf äta middag ihop".
Och 4 matcher på en dag pallar väl en ung viril man som du Olof?
Lite synd bara att jag aldrig kommer kunna placera mig på en 4+1-turnering pga taktiska hjärnsläpp i match fyra.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
- refabricated
Spela taktiskt, storvinster i match 1-3, spela på draw i 4 och vinn stort i 5. == framgångsaga min vän.Olof skrev:Lite synd bara att jag aldrig kommer kunna placera mig på en 4+1-turnering pga taktiska hjärnsläpp i match fyra.
TOKSPELEN 28/2 - 1/3
Enkel lösning olof.
Fysträning, med fokus på uthållighet o kondition. Utöver det kan man lägga in gympass med fokus på bål, rygg och baksida ben.
Jag vet...enkel...kanske inte jätterolig.
Men jag kan nog sätta ihop ett vettigt program åt dig (o fler) som önskar.
Vill man uppa nivån ytterligare kan man lägga in lite kostrådgivning.
Fysträning, med fokus på uthållighet o kondition. Utöver det kan man lägga in gympass med fokus på bål, rygg och baksida ben.
Jag vet...enkel...kanske inte jätterolig.
Men jag kan nog sätta ihop ett vettigt program åt dig (o fler) som önskar.
Vill man uppa nivån ytterligare kan man lägga in lite kostrådgivning.