Listor

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Listor

Inlägg av Hylander »

Bruce skrev:
Flygmaskin skrev:
Trulsante skrev:Jag utlyser härmed ett extrapris som ej är endorse:at av TOK utan bara av mig själv:

Den/de som tar ner Stompan kommer få ett extra litet pris!! Jag säger inte vad det är, men det skulle kunna tänkas vara en bild på Flogger där han erkänner att han hade fel ;)

Skickat från min A0001 via Tapatalk
The hunt is on!
Kan öka hypen med att säga att vi har försökt få ner fanskapet i en månad på Gast. Ännu har ingen lyckats.
Hur hård är den där stompan?
Tillräckligt hård för att alla bara vill undvika den.

Shitload of HP samt att den "läker" 2 HP i snitt i rundan. Sedan skjuter den en del (men låter apmycket) samt stampar på saker. Rätt orkigt med andra ord...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Stefan skrev:
leidstedt skrev:Bra att skaparna och företrädarna för en kompmall som ska ge "balanserat spel" gratulerar varandra öppet när man "har lurat komparna". Skapar både glädje och förtroende för mallen.

Nuff said...
+1
Vad har "kompmalls-skapande" och glädje/avundsjuka över sin/någon annans subkomps-siffra att göra med varnadra?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Undrar varför man aldrig hör toppfotbollsspelarna skryta om hur snyggt han filmade till sig en straff i slutminuterna på presskonferenser....

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Undrar varför statsministern inte skryter om att han "skatteplanerade" ovanligt framgångsrikt i år i TVintervjuer

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Undrar varför man aldrig hör en polis skryta om att hen kom undan med att snatta på ica

Hawk

Inlägg av Hawk »

Med det resonemanget förstår jag inte varför ni inte stoppar den i subkompen? Den verkar ju ashård och skittråkig att möta...

/H

fauh

Inlägg av fauh »

Bild

Inte för att vara sån men nu är det väl dags att peppa för en kul jävla turnering? Åker man på en bajsmacka a la Tröger så tycker jag att man ska ta upp det i snack ang. kompmall och med arr efter turneringen. Att sitta och grina nu är meningslöst för subkompen ligger och då får man bara ta det som det kommer. Sen är det upp till arr och kompmallsgruppen att ta till sig feedback ifrån spelare och göra det bättre inför nästa gång.

Sen är det klart att det är lättare för de som sitter med i kompmallsgruppen att hitta hål när man sitter och pillar med att kompopta. Lyckas man sedan smyga förbi subkompen så har man klart något som blir jävligt farligt, men hålet är ju öppet för alla och inte bara för de som sitter och klurar med kompmallen. Samtidigt så kan man ju omöjligt veta att andra inte kommer hitta hålet och då handikappar man sig själv genom att inte spela den bästa listan man kan hitta.

endrant;

Newyn

Inlägg av Newyn »

Aldrig mött Superheavy/GC utan TWC så blir intressant ifall man möter någon. :L
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Hawk skrev:
Med det resonemanget förstår jag inte varför ni inte stoppar den i subkompen? Den verkar ju ashård och skittråkig att möta...

/H
Jag kan förstå din fråga här. Jag håller med om att den, i min mening är just tråkig, men jag anser att kompen endast skall reflektera hårdheten på listan. Om om man valt att spela en stompa så finns näppeligen annat i listan av värde. Alltså dödas allt annat och så ser man till att sprida objektiven (stompan kan ju bara hålla ett och är de spridda är det svårt att komtesta många) alltså är det inte otroligt att man vinner matchen. Därmed får de vara med.

PS Förlåt ni nu som spelar listorna om jag ger tips till resten av världen om hur jag anser att man spelar mot just er sorts av lista. DS
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Konfa

Inlägg av Konfa »

Det kommer bli grymt, commanderspam och stompa till trots, i värsta fall är det en av fyra matcher som går snett och vi kan erbjuda tröstpoäng i nästa match för de som blir krossade av stompan och ramlar ner på vår nivå ;)

Skriv svar