+1Hylander skrev:Yupp det är det. Dock så ber vi er att vara klart noggrannare med vart flaskor/burkar hamnar i år. Så ta gärna en öl eller två men se till att tomburkarna inte "göms".Jochen skrev: Ok att suga en finöl på plats?
Team Tournament 2013
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Team Tournament 2013
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins
-------------------------------------
Flaming Dolphins
Nu när pilsnern är avhandlad så...
Uppdaterat första posten med:
Kaffe och Te:
Kommer som vanligt att vara gratis om man har mugg. Du kan köpa en mugg billigt på konventet eller TA MED EN EGEN. Oavsett hur ni gör kommer kaffe eller te serveras gratis men pappmuggar kommer inte finnas och när de muggarna vi har är slut så är de slut.. (ca 100st)
Uppdaterat första posten med:
Kaffe och Te:
Kommer som vanligt att vara gratis om man har mugg. Du kan köpa en mugg billigt på konventet eller TA MED EN EGEN. Oavsett hur ni gör kommer kaffe eller te serveras gratis men pappmuggar kommer inte finnas och när de muggarna vi har är slut så är de slut.. (ca 100st)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- Lottomannen
Vi är ett par stycken som gärna kommer upp på söndagen och hälsar på och tittar på allt det underbara nörderiet. Hur ser ni på åskådare? (så länge man håller klaffen i matcherna, etc, ofc).
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Ni är självfallet välkomna!Lottomannen skrev:Vi är ett par stycken som gärna kommer upp på söndagen och hälsar på och tittar på allt det underbara nörderiet. Hur ser ni på åskådare? (så länge man håller klaffen i matcherna, etc, ofc).
PS. Å vi bjuder såklart på kaffe om ni har mugg
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Är betalningen bindande? Jag frågar i och med att en i vårat lag har bestämt sig för att inte följa med.
Testspelade the relic i går och min motståndare hävdar att nånstans i den här tråden står det att man får turbo boosta hela movet om man har reliken, och att det var så de spelades på pre-tt. Är inte detta lite konstigt då de helt går emot regelboken vad som gäller för att flytta reliken.
Tack på förhand
//SnyggBjörn
Tack på förhand
//SnyggBjörn
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det är fel. Man får turboboosta, men inte mer än 6".bjorn skrev:Testspelade the relic i går och min motståndare hävdar att nånstans i den här tråden står det att man får turbo boosta hela movet om man har reliken, och att det var så de spelades på pre-tt. Är inte detta lite konstigt då de helt går emot regelboken vad som gäller för att flytta reliken.
Tack på förhand
//SnyggBjörn
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Man får aldrig flytta reliken mer än 6" i någon fas. Allt annat är fusk.
Tack det låter ju mycket mera logiskt 
//Björn
//Björn
Den som har själva reliken kan inte röra sig mer än 6" men de andra i enheten får ju röra sig längre som jag tolkar det så länge dom håller coherency
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....