Team Tournament 2013

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

MFL

Re: Team Tournament 2013

Inlägg av MFL »

Så bikes/jetbikes som bär reliken får röra sig 6" i modemens fasen och sedan 6" igen om dom boostar?

Hur är det med eldars extra löp/hopp/fusk i när dom vill fasen? 6" där med?
Mattias Lindeberg

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Man får aldrig springa med reliken, dock så får man boosta eller assault jumpa. (aldriga båda eftersom boost förhindrar fler volountary actions den turen)

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Man får aldrig springa med reliken, dock så får man boosta eller assault jumpa. (aldriga båda eftersom boost förhindrar fler volountary actions den turen)

Rent RAW så ja, då är det så. Dock helt efterblivet och det borde vi som spelare ändra på precis som vi göra med många andra regler (2+ cover i area terrain bakom ruin, infiltrera enheter med karaktärer osv.). Men nej, tydligen finns det en stor spelarbas som tycker bikes och jetbikes behöver få lite bonus (de är ju så dåliga menar jag).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

+1 på det Flogger säger. Hur många stoppar inte in en trea bikes/jetbikes enkom för det uppdraget. Jo, givetvis för att mopeder är lite coolt - mopedcirklar på grusplan osv., tråkigt för jetbikes... har inga däck att göra cirklar med...

Nu gled jag lite - Men det är ju helt efterblivet att turboboost ska vara tillåtet.
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Poet

Inlägg av Poet »

Håller med om att det är efterblivet att jetbikes och bikes ska kunna turbo-boosta med relic.. skärpning.. Relic ska max kunna röras 6 inches/turn.. detta MÅSTE ni fixa.. Eldars e bra nog som det är..

Sen vill jag bara påminna alla om att LISTORNA SKA IN IMORN!!! =)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Man har alltid fått gjort detta så jag tycker eran upprördhet är lite lustig :wub:
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Fortsätt diskutera det.... bara trolla på. *suck*
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Poet skrev:Håller med om att det är efterblivet att jetbikes och bikes ska kunna turbo-boosta med relic.. skärpning.. Relic ska max kunna röras 6 inches/turn.. detta MÅSTE ni fixa.. Eldars e bra nog som det är..

Sen vill jag bara påminna alla om att LISTORNA SKA IN IMORN!!! =)
fast du kan fortfarande assaulta med reliken. det står max 6" per fas. dock antar jag att det betyder att man måste begränsa sitt consolidation move i vissa fall.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Nej det betyder att du tappar den. För du måste gå i cc och då tappar du reliken. Samma om du chargar 7+"

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:Man har alltid fått gjort detta så jag tycker eran upprördhet är lite lustig :wub:

I Jönköping får man INTE göra så. Bara för att det funkar på ETC betyder det inte att det är rätt (eller ska vi stacka enfeeble också kanske?). Relic missionet har inte varit med särskilt ofta på turneringar i 6th, jag tror jag varit med om det 1-2 gånger bara. Därav diskussionen som nu uppstår då det blir vanligare och vanligare.

Hur svårt är det att ändra "run" till "run or turbo-boost". Turbo-boost är ett fint ord för att springa för att representera att de faktiskt inte går av sin motorcykel och leder den utan åker lite extra.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar