Team Tournament 2013

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Re: Team Tournament 2013

Inlägg av refabricated »

Känns lite rimligt att dudes på bikes kan släpa iväg skrotet lite längre än dudes med stövlar.
På samma sätt som dudes i bilar kan köra lite längre med den. Jag tycker inte det e ok att hitta på regler bara för att man e missnöjd med de som finns. Klargöranden är en sak, men dikterande av nya är en helt annan.

Jag tror det e medvetet att man kan komma längre med skrotet om man har ngn form av transport hjälp. Sen ka det kvitta om det e jetbike/bike/jetpack/transport/whatever.

Vidare så är det upp till var och en att bygga en lista lista som kan eller inte kan hantera reliken på bra sätt.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

refabricated skrev:Känns lite rimligt att dudes på bikes kan släpa iväg skrotet lite längre än dudes med stövlar.
På samma sätt som dudes i bilar kan köra lite längre med den. Jag tycker inte det e ok att hitta på regler bara för att man e missnöjd med de som finns. Klargöranden är en sak, men dikterande av nya är en helt annan.

Jag tror det e medvetet att man kan komma längre med skrotet om man har ngn form av transport hjälp. Sen ka det kvitta om det e jetbike/bike/jetpack/transport/whatever.

Vidare så är det upp till var och en att bygga en lista lista som kan eller inte kan hantera reliken på bra sätt.
+1
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

egge

Inlägg av egge »

Håller helt med. Jag har tryckt in så många fordon och bikes/jetbikes jag kunnat i min armé.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

egge skrev:Håller helt med. Jag har tryckt in så många fordon och bikes/jetbikes jag kunnat i min armé.
Är det tyranid-marines som skall spelas igen? :)

bjorn

Inlägg av bjorn »

Man kan nog utgå från att mopparna har en pakethållare eller en cykelkorg de kan slänga upp reliken på, och därmed kunna använda bägge händerna till att styra moppen lite extra långt

//Björn

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

:lol:
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Ynick

Inlägg av Ynick »

Jag brukar normalt inte ifrågasätta er veteraner när det gäller regelfrågor men denna gång tycker jag det är ganska uppenbart att det inte går att flytta längre med "skrotet".

Det står väldigt tydligt i texten att det bara går att flytta den "6" i varje fas och att det inte går att springa med den.

Moving With the Relic
The Relic is Fragile and swift movement will likely damage it, so the model carrying the Relic cannot Run and can never move more than "6" in any phase. If it is forced to do so, The Relic is immediatly dropped. A model with the Relic can embark a Transport vehicle, but that vehicle cannot move more than "6" per phase whilst the Relic is in board(so don´t put it on a Flyer, as the Flyer will automatically crash next time it Zooms)
Senast redigerad av 1 Ynick, redigerad totalt 23 gånger.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Ingen hävdar att man ska kunna flytta den mer än 6" i någon fas. Men 6" i två olika faser är ok.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Tycker det är lite lustigt att det står "swift movement will damage it". Jag skulle anse turbo-boost rätt jävla swift.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Max

Inlägg av Max »

Jag måste faktiskt hålla med om att jag inte tror det är meningen att man skall kunna boosta med reliken, men det står inte att man inte får det, så nu kör vi!

Skriv svar