TOK 42 - Endagars 14/6 !!OBS!! 7e EDITIONEN !!OBS!!

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander

Re: TOK 42 - Endagars 14/6 !!OBS!! 7e EDITIONEN !!OBS!!

Inlägg av Hylander »

Uppdaterat!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Jag anmäler mig!

Gustav Andersson

Mr_riot

Inlägg av Mr_riot »

Pontus Andersson anmäler sig :)

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Kan man få lite rulings/riklinjer om hur ni tänker spela summoning av demoner.

- Hur hårt kommer 20 pink horrors kompa? Dessa och andra enheter kan lätt råka trolla in 3-4 bloodthirster under en match. Jag kan leva med att byta en 9pts horror mot ett 250pts slaktmonster.
- Hur kommer summonade demoner att spelas? Som om de vore allies(BB, convenience, desperate, apoc)? Eller som om de vore en del av den egna armen?

Mitt förslag är att ni bara bannar summoning tabellen. Allt annat i spelet verkar rimligt att kompa subjektivt. Men att tvingas kompa horrors mf. som om de vore 2-3 bloodthirsters känns knas.

En vis man sa en gång att när man kompar subjektivt så kompar man potential. Nå, potentialen i de flesta trollare med tillgång till demonology är i krokarna av 3-4 flygande greater demons.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

skl

Inlägg av skl »

hela enheten dör när en brotherhood of psykers/sorcerers lyckas med en possession

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

MC och jag har diskuterat malefic delen på daemonology och vi gör enklast i att följa Olofs rekommendation att banna den.

Dock kan man fortfarande spela Daemonolgy på sancticdelen.

Anledningen till detta är att som det ser ut nu kommer det kunna bli rätt svårt att psykers utan att bli kompklubbad. Vi väljer att ta det säkra före det osäkra just nu.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Mr_riot

Inlägg av Mr_riot »

Tråkigt.....mycket tråkigt...gietvis kan man abusa en sak, men å andra sidan kanske det kunde vara en god idè att faktiskt spela 7th ed iallefall några månader innan man börjar banna saker från den? Det är ju ädå subjektiv komp, så då får man väll kompa bort problemet istället?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Ett alternativ som jag och Jocke diskuterade inför gothcon är att införa att man får "välja skola" om man vill, för att kunna kompa mer rättvist. Väljer man inte skola får man sämst möjliga kompning.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Låter som ett lockande förslag. Men är det inte bätter då att välja bort skolor?
Men blir det inte lite rörigt om man för varje trollare skall ange vilka den kan rulla på...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Nu kommer jag inte åka på denna turneringen, men jag håller med LillePer mfl och skulle gärna vilja se att man kunde spela med hela daemonology ur ren nyfikenhets- och komp-synvinkel. Vilka skolor är problematiska; Malefic och Telepathy kanske? Säg att man måste specificera om man vill kunna spela med dem, och kompa sedan efter det?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar