Jag har suttit i några timmar idag och filat lite på listor så ska testa en på fredag på klubben hade jag tänkt, du får väl ta med dig sonen och måla lite så kan vi ju snacka lite tankar och idéer iaf
TOKSPELEN 2016
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TOKSPELEN 2016
jag håller på o sparkar på Björn och Erik. Den förstnämnda var faktiskt väldigt intresserad av att följa med den här gången men han skulle kolla först så han kan. Inte fått tag på den andra, så ska sparka lite till 
Jag har suttit i några timmar idag och filat lite på listor så ska testa en på fredag på klubben hade jag tänkt, du får väl ta med dig sonen och måla lite så kan vi ju snacka lite tankar och idéer iaf
Det får jag göra han kan ju alltid stör MtG spelarna som vanligt. 
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Ska kolla upp scheman och tågtider med mera. Detta händer dock inte före tentan jag ska skriva i slutet av denna vecka. Hoppa det är ok :pHylander skrev:Bra! Vilken tid kommer du upp?Talos skrev:Jag tänker dyka upp redan på fredagen
en fråga till: kan man ha comp högre än 20? har byggt en lista med comp 22 nu
Du får ha vilken komp du vill. Men allt subjektivas ju så att kompopta för mkt är sällan bra.Talos skrev:Ska kolla upp scheman och tågtider med mera. Detta händer dock inte före tentan jag ska skriva i slutet av denna vecka. Hoppa det är ok :pHylander skrev:Bra! Vilken tid kommer du upp?Talos skrev:Jag tänker dyka upp redan på fredagen
en fråga till: kan man ha comp högre än 20? har byggt en lista med comp 22 nu
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Har också skickat en en lista nu 
Sebastian melin vill leka krig
Är det ok att dyka upp och titta utan att spela? Jag har änsålänge bara börjat med målningen av min armé, och har inte tillräckligt många miniatyrer. Jag jobbar även den helgen men hinner dit så jag kan se match 3 och 4 på lördagen.
-
Michael Carl
Det är inga problem, det är bara att dyka upp.Wiman skrev:Är det ok att dyka upp och titta utan att spela? Jag har änsålänge bara börjat med målningen av min armé, och har inte tillräckligt många miniatyrer. Jag jobbar även den helgen men hinner dit så jag kan se match 3 och 4 på lördagen.
Den subjektiva kompen, funkar den som så att ni höjer/sänker mallkompen listan har eller skiter ni helt i vad den kompar i mallen så länge den inte ursprungligen var längre än 16?
Både och. Vi kommer att subjektivkompa rätt av och har du 16 eller högre så får listan spelas. Dock kollar vi väl gentemot mallkompen, så om det skiljer mycket så kollar vi extra nog så att vi inte subkompar helt galet.Neth_Oni skrev:Den subjektiva kompen, funkar den som så att ni höjer/sänker mallkompen listan har eller skiter ni helt i vad den kompar i mallen så länge den inte ursprungligen var längre än 16?
Edit: Du får alltså hamna under 16 med den subjektiva kompen
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.