TTT TOK Team Torunament 2016 - Info

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander

Re: TTT TOK Team Torunament 2016 - Info

Inlägg av Hylander »

more dudes skrev:Räcker det med att man touchar kanten mrd en model eller ska hela modellen komma utanför eller ska hela enheten komma ut?

Ic som gått med enhet räknas som en eller flera enheter?
* Är som en flyende enhet. Det räcker alltså att en modell ur enheten precis når ut så är enheten ute.

* ICn räknas som en egen enhet. Så om du har en enhet som har en IC joinad till sig som lämnar brädet så är det 2 enheter som har lämnat.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

fauh

Inlägg av fauh »

Hylander skrev:
more dudes skrev:Räcker det med att man touchar kanten mrd en model eller ska hela modellen komma utanför eller ska hela enheten komma ut?

Ic som gått med enhet räknas som en eller flera enheter?
* Är som en flyende enhet. Det räcker alltså att en modell ur enheten precis når ut så är enheten ute.

* ICn räknas som en egen enhet. Så om du har en enhet som har en IC joinad till sig som lämnar brädet så är det 2 enheter som har lämnat.

Vad händer om man taktiskt scatterar av bordet med deep? ;)

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Känns som att man måste ta sig av bordet med ett "voluntary move" ?

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

LillePer skrev:Känns som att man måste ta sig av bordet med ett "voluntary move" ?
När du säger "voluntary move" vad tänker du är ett "involuntary move"?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Typ scattra av är väl det första som poppar upp. Vad jag försöker säga är väl att min tolking av missionet är att man ska aktivt göra en förflyttning av motståndarens kant.

Men nu när jag sitter och skriver kommer jag att tänka på Death Jestern. Vad händer om han tvingar fienden att fly av på Harlquins spelarens kant? Ger det poäng till den flyende enheten? (Jestern kan ju välja kant fienden flyr mot, även om det just i detta fallet kanske är dåligt)

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

En enhet som går av bordet, räknas den som död/destroyed? Dvs får man first blood, slay the warlord. Om man har en char som ger army bonusar, fungerar dom - tänk fatey får ju re-roll om han e off table men inte om han e död osv.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

@Daniel
Skulle _gissa_ på att den räknas som död, eftersom den inte längre deltar i slaget. Fate i reserv kan ju fortfarande komma in.

@Arret
Spontant känns en scatter av bordet som en mishap och inte som en "flytta modeller av brädet grej".

Kan ni inte formulera om er och säga ngt i stil med:
"Enheter som i slutet av spelarens movement eller shooting phase står bas-i-kant med sida X får tas av brädet(förutsatt att de inte skjöt)..."
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 27 gånger.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

enheter som volontärt kör av brädet, kan dom senare gå in igen (tänker primärt på flygare/FMC) eller är dom ute ur striden helt och hållet

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag tror det viktigaste är definitionen är och det finns 3 val antar jag:

1. Unit som åker av och väljer att stanna av ger poäng och räknas in all accounts as dead. Including firstblood, slay warlord and lost abilities.
2. Units som åker av ger poäng och om dom får komma tillbaka får dom de - dvs man e inte död.
3. Units som åker av och ger poäng får INTE komma tillbaka men är INTE heller död. Dom är null_void. Och ger inga poäng mot KP/Firstblood osv

Jag personligen tycker nr 1 är rimligast.

Mvh

Daniel
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Där skrev väl hyllan något om att flygare/fmc får välja om dem lämnar för missionet eller bara vill gå in i ongoing.

Skriv svar