TOK 27 - 18:e juni 2011
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TOK 27 - 18:e juni 2011
Får vi lite roliga uppdrag, eller blir det variationer av same old same old? Vore kul med lite udda grejer att pula med i matcherna. 
-
Michael Carl
Jag har en idé till en framtida turnering att använda uppdrag från Battle Missions-boken, men det får nog vänta. Planen just nu är nog att köra ganska standardiserade uppdrag.
Anmäler mig som reserv.
Adam Schmidinger (DK)
Adam Schmidinger (DK)
-
Land_Raider
Jag har skickat mail tiidgare men inte blivit uppskriven. Men är gärna uppsatt om det skulle bli plats över, Dag Samuelsson
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"
Snabb fråga bara. Om man nu spelar grey knights, har 2 olika troop choices att välja mellan, kommer man då få mycket subjektiv kompminus om vissa troop squads liknar varandra?
-
Michael Carl
Nej, det skulle jag inte direkt säga. Enstaka upprepningar är inte så farligt.
Det är ju inte så att necrons får sämre komp än alla andra för att de tar likanda troop choices 
Däremot om någon kör 6 enheter. WG med fist, combimelta ihop med lagom stort gäng grey hunters med melta och standard i rhino, så lär de få minus för upprepning utav uppenbara bra val.
Däremot om någon kör 6 enheter. WG med fist, combimelta ihop med lagom stort gäng grey hunters med melta och standard i rhino, så lär de få minus för upprepning utav uppenbara bra val.
Vi kommer utöka platserna till maximala 38.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.