@Kickern
Du bygger en subjektiv lista. Räknar komp på den och kommer du under 17 i mallen så går du tillbaka till ritbordet.
@TOK-arr
Älskar er! Kan man hjälpa er på något sätt så hör av er.
Vet att det varit en del pajkastning från mitt håll, sorry för det. Men har man en åsikt så måste man kunna ventilera den
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Hylander skrev:
Alltså kommer vi att subjektivkompa allt.
Dock kommer vi att sätta en tröskel på komp 17 för listor så att ni ha ett riktmärke. Om er komp skiljer sig MER ÄN -3 från mallen så kontaktar vi er för att kunna ändra.
Det blir nog en bra lösning för er i detta fallet. Ser fram emot att spela massa snälla gubbar som jag gjorde senast där nere på gothcon
Kommer ni göra som på GC och köra mallen siffra som en grund som ni moddar eller är det enda den används till för att ha en minimum komp17 nivå?
Hylander skrev:
Alltså kommer vi att subjektivkompa allt.
Dock kommer vi att sätta en tröskel på komp 17 för listor så att ni ha ett riktmärke. Om er komp skiljer sig MER ÄN -3 från mallen så kontaktar vi er för att kunna ändra.
Det blir nog en bra lösning för er i detta fallet. Ser fram emot att spela massa snälla gubbar som jag gjorde senast där nere på gothcon
Kommer ni göra som på GC och köra mallen siffra som en grund som ni moddar eller är det enda den används till för att ha en minimum komp17 nivå?
Endast ett minimum. Men om du har skickat in en lista med komp 22 som vi sänker kompar till 18 så meddelar vi dig och du får göra om den om du vill.
Så man kan kanske se det på båda sätten. Vi kommer såklart vilja ha in kompen enligt mallen för att kunna meddela folk om det diffar för mkt. Samtidigt kommer vi ju att kompa alla listorna subjektivt utan tanke på mallen. Dock antar jag att ni i mallgruppen har någolunda koll på hur saker är i förhållande till varandra så detta lär väl inte vara ett alltför stort problem.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Hylander skrev:
Endast ett minimum. Men om du har skickat in en lista med komp 22 som vi sänker kompar till 18 så meddelar vi dig och du får göra om den om du vill.
Så man kan kanske se det på båda sätten. Vi kommer såklart vilja ha in kompen enligt mallen för att kunna meddela folk om det diffar för mkt. Samtidigt kommer vi ju att kompa alla listorna subjektivt utan tanke på mallen. Dock antar jag att ni i mallgruppen har någolunda koll på hur saker är i förhållande till varandra så detta lär väl inte vara ett alltför stort problem.
Ok, så då SKA man bygga efter mallen i alla fall och skriva med den siffran för att kunna få varningen, så i praktiken blir det precis som på Gothcon (vilket jag tyckte var ett bra system förra gången, bara så jag är tydlig med det).
Imponerande beslut från Arr! Kan bara tänka mig hur mycket jobb sub-kompningen innebär med antalet listor som denna fantastiska turnering drar till sig!
Måste bara dubbelkolla vad detta innebär, blir det fortfarande aktiv komp med samma spann 17-25?
Jag kommenterar ogärna kompdiskussionen men jag vill låta det vara sagt från min sida att oavsett hur ni lägger upp er turnering så vet man att det blir TOK-bra!
Så keep it up och gör er grej så blir det alltid bra i slutändan.
Nu till min fråga om sub-kompandet: om man skriver vilka psykiska skolor man redan innan ska låta psykaren slå på, kan man fjäska till sig en lite högre komp om man exempelvis inte slår på malefic?