Papa D skrev:Jag förstår inte "springa av bordet missionet". Säg att jag spelar Fateweaver.
Om han tar sig va t1. Får jag då:
a) Använda hans dice re-rull resten av matchen
b) Kan man inte få warlord
c) Får han re-rolla stormen resten av matchen
Så han e helt levande men inte på planen typ...
/D
a) Nej. Är han int epå bordet så får man inte använda hans RR ( har för mig att detta blivit erratat av GWs vilket isf är en ändring mot tidigare sätt att spela honom) oavsett så är han inte längre med i matchen vilket gör att hans RR inte får användas i jämförelse med om han är i ongoing reserv.
b) Korrekt. OM du spelar Fatey som WL så har han lämnat striden och kan inte dödas/fly. Det innebär att du inte kan få Slay the Warlord för honom (i likhet med att du inte kan få Killpoints för enheter heller som lämnar)
c) Eftersom detta är ett Warlordtrait (och rätt mig om jag har fel här) och han dör så får man inte längre använda den. Alltså får man inte RR stormen då han inte längre deltar i striden.
Om en modell lämnar spelplanen på detta viset så är det tänkt att han är borta helt. Om en modell hamnar i ongoing reserv så har de ju inte lämnat striden helt utan är bara "avbytare". Detta är skillnaden.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.