När en riktigt RT mall finns så kan vi ha med det men inte så tidigt in i denna editionen. Jo jag vet att man "kan" köra med subjektiv komp men vi orkar inte kompa alla 150+ listorna..egge skrev:Jag tyckte det var bra att ta tillbaka den begransningen. Allt som saknas nu ar extra poang till de som valjer samre codex.
Lagturnering Allhelgonahelgen (2-4/11) i Varberg (TOK 35)
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Lagturnering Allhelgonahelgen (2-4/11) i Varberg (TOK 35
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
egge skrev:Jag tyckte det var bra att ta tillbaka den begransningen. Allt som saknas nu ar extra poang till de som valjer samre codex.
+1
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dessutom blir det trevliga armékombos. En får tänka efter vad som kan vara bra i vilken lista, osv.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Kommer folks individuella poäng och armé rapporteras och sparas? Det kommer ju spelas rätt många matcher, så saker som snittpoäng för olika codexar borde vara rätt användbart för utvärdering av mallen.
Och en helt annan sak, nu när vi inte har en kompmall eller swefaq, kan man få spela sina wolf guards efter reglerna? DVS placera ut dom i enheter innan matchen, inte på armélistan.
Och en helt annan sak, nu när vi inte har en kompmall eller swefaq, kan man få spela sina wolf guards efter reglerna? DVS placera ut dom i enheter innan matchen, inte på armélistan.
- The Gretchin
Nu talar ju inte jag för turneringen men det tycker jag inte borde vara några problem.fjugin skrev:Och en helt annan sak, nu när vi inte har en kompmall eller swefaq, kan man få spela sina wolf guards efter reglerna? DVS placera ut dom i enheter innan matchen, inte på armélistan.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
-
Silversixx
Det verkar svinjobbigt att införa när vi tidigare år alltid rappoterat det sammanlagda resultatet.The Gretchin skrev:Nu talar ju inte jag för turneringen men det tycker jag inte borde vara några problem.fjugin skrev:Och en helt annan sak, nu när vi inte har en kompmall eller swefaq, kan man få spela sina wolf guards efter reglerna? DVS placera ut dom i enheter innan matchen, inte på armélistan.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det verkar inte det minsta jobbigt. Man måste ju hur som skriva upp de individuella reslutaten och summera dom. Då kan man ju skriva de individuella och totala resultatet på en rapportlapp. Det blir lite mer jobb för arr. men eftersom det inte är någon komp borde det jämna ut sig.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Lagturnering Allhelgonahelgen (2-4/11) i Varberg (TOK 35)
Med MCs nya program borde det inte bara några som helst problem. Trycker man på ett lag kommer man in till 4 spelare varje spelare får ett resultat. Det slås ihop för att se vad laget får för poäng.
Det enda det hänger på är om Michael orkar koda lite granna
Det enda det hänger på är om Michael orkar koda lite granna
MCs bordfjugin skrev:Kommer folks individuella poäng och armé rapporteras och sparas? Det kommer ju spelas rätt många matcher, så saker som snittpoäng för olika codexar borde vara rätt användbart för utvärdering av mallen.
Skall kolla detta men MIN åsikt är att de skall ut direkt i list inskicket.Och en helt annan sak, nu när vi inte har en kompmall eller swefaq, kan man få spela sina wolf guards efter reglerna? DVS placera ut dom i enheter innan matchen, inte på armélistan.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- theWatchman
@Hyllanders: det är din åsikt men den är ju inte i linje med codexet. Det kördes endast så för att underlätta för RTmallen i 5th. Släpp sargen nu o börja spela rätt o ge fan i o i onödan ändra reglerna.