WarCon - Ostsingel + Dubbelmys
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: WarCon - Ostsingel + Dubbelmys
Gå gärna in och boka sovplats på warcon.se. Det kanske även är gött att spara in en hundring på att föranmäla....
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Valrosskorv
Ska tjata lite till; Contemptor Dreadnought bu eller bä?
Har också en undran om allies. BT + Eldar (inklusive psykers). Är det ok? Enl. matrisen, ja, men enl. BT codexen skulle BT inte acceptera psykers annat än GKs.
Hur ser ni på det?
Hur ser ni på det?
Mattias Lindeberg
Det är ok, kanske att BT har någon gammal regel som säger att de aldrig får slåss på samma sida som psyckers (men jag tror inte det), men du får alliera BT+Eldar. Fluff och regler är inte samma sak.MFL skrev:Har också en undran om allies. BT + Eldar (inklusive psykers). Är det ok? Enl. matrisen, ja, men enl. BT codexen skulle BT inte acceptera psykers annat än GKs.
Hur ser ni på det?
På dubbelturneringen får ett lag slåss med vilka 2 arméer som helst, ungefär som om alla skulle vara "allies of convinience"
Alexander Merinen
Kör du med den. Vi kommer dock att kolla extra nog på just IA så det inte blir galet. Glöm inte att skicka med reglerna (pdf) till den då vi inte har alla IA böcker.Valrosskorv skrev:Ska tjata lite till; Contemptor Dreadnought bu eller bä?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jo ni får spela BT och Eldars. Matrisen funkar inte här men att vara fluffbossar är riktigt vår grej. Spela på!
BTW Missions kommer i veckan.
Glöm inte anmälan till warcon om sovplatser och om ni vill tjäna en hundring..
BTW Missions kommer i veckan.
Glöm inte anmälan till warcon om sovplatser och om ni vill tjäna en hundring..
-
Valrosskorv
Jag är helt hopplöst kass på datorfiler, vart/hur kan jag fixa en PDF av reglerna? Räcker det inte med att jag tar med boken med reglerna?Hylander skrev:Kör du med den. Vi kommer dock att kolla extra nog på just IA så det inte blir galet. Glöm inte att skicka med reglerna (pdf) till den då vi inte har alla IA böcker.Valrosskorv skrev:Ska tjata lite till; Contemptor Dreadnought bu eller bä?
Vi måste ju kunna kompa den och vi har inte reglerna.Valrosskorv skrev:Jag är helt hopplöst kass på datorfiler, vart/hur kan jag fixa en PDF av reglerna? Räcker det inte med att jag tar med boken med reglerna?Hylander skrev:Kör du med den. Vi kommer dock att kolla extra nog på just IA så det inte blir galet. Glöm inte att skicka med reglerna (pdf) till den då vi inte har alla IA böcker.Valrosskorv skrev:Ska tjata lite till; Contemptor Dreadnought bu eller bä?
Reglerna till den finns på sjörövarhamnen att ladda ner. Där är de i PDF formatValrosskorv skrev:Jag är helt hopplöst kass på datorfiler, vart/hur kan jag fixa en PDF av reglerna? Räcker det inte med att jag tar med boken med reglerna?Hylander skrev:Kör du med den. Vi kommer dock att kolla extra nog på just IA så det inte blir galet. Glöm inte att skicka med reglerna (pdf) till den då vi inte har alla IA böcker.Valrosskorv skrev:Ska tjata lite till; Contemptor Dreadnought bu eller bä?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Bara vi får in en regelfil till den så är vi nöjda...