Nefrums skrev:jag tittade igenom uppdragen lite och ett par frågor dök upp:
1. Det står fel i vp skalan. 0+ för 4-4 stämmer inte det borde vara -300+. Då blir det ochså tydligare att 4-4 vp steget är dubbelt så stort som de andra stegen, varför nu alla envisas med att köra så..
2. kontrolera zoner, vad händer om man står i mer än två zoner? utan att ha 50% i nån av dem
3. Sekundära missionet i första slaget..
Vad händer om en enhet flyr? när får man KP för den och vem får det?
Vad händer om flera enheter springer över en enhet i närstrid?
vad händer om man dödar sina egna enheter? (kan vara mycket relevant för dem av oss som funderar på att spela med deathstrike

)
(sjukt ball mission annars

)
Sen en annan fråga, har fyra pers hoppat av än så jag får spela?
1. Det kanske blir tydligare att skriva det på det sättet, men brukar inte medföra problem. Skall se om jag ändrar det.
2. Om en enhet står i fler än två zoner, så är det i den zonen du har majoriteten av som du räknas vara i.
3. A. En enhet som flyr ger inga Kill Points, deras markörer försvinner
B. Om flera enheter springer över en enhet i närstrid, så får bägge enheterna ett Kill Points för att de dödat enheten, men man slumpar vilken enhet som får de extra markörerna.
C. Skall fundera lite på detta, men med största sannolikhet får ingen KP i detta fall.
Vi har fått två avhopp nyligen, så jag tror chanserna är goda, så för er som är reserver så rekommenderar jag att skicka in listor även ni. Sista dag för listor är på lördag, glöm inte det.