Dubbelturnering i Varberg den 21-22/11 - 2009

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Dubbelturnering i Varberg den 21-22/11 - 2009

Inlägg av Papa D »

Vill inte vara den som är den, men Daniel Hesselberg är den korrekta stavningen på Daniel Hasselblad...
Spelar för Uppror.se
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Dubbelturnering i Varberg den 21-22/11 - 2009

Inlägg av Papa D »

Tja.

Tänkte bara kolla om det finns någon möjlighet att få se motståndarnas listor? Gillade BSK upplägget så man har möjlighet att obssessa över motstånd och liknande och kanske också se vilken kompgrupp man hamna i..

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Dubbelturnering i Varberg den 21-22/11 - 2009

Inlägg av Delirium »

De har sagt att kompsättningen antagligen inte skulla hinna bli klar förrän idag så de tyckte nog inte att det skulle vara så lönt.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Dubbelturnering i Varberg den 21-22/11 - 2009

Inlägg av Hylander »

Det är som Björn säger. Jag, MC samt med hjälp av Nicke på våra lags listor, kompades i onsdags. Att visa listorna känns lite skumt eftersom upplägget är ju som en vanlig turnering förutom att man är två vid bordet. Det är ju inget taktiskt moment á la BSK där listor skall läggas fram.

Men tänk på att det snart är jul. Att titta på julklapparna innan julafton är ju inte kul... ;)

Ses på lördag!
Pär
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Dubbelturnering i Varberg den 21-22/11 - 2009

Inlägg av Papa D »

Men åhh =) Jag e ju så nyfiken!!

Heheh

Ses i morgon!

Man kan väl få se vilka kombos som finns och vilken kompgrupp alla ligger i? De e ju inte samma sak som att titta på listorna?

/P D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Dubbelturnering i Varberg den 21-22/11 - 2009

Inlägg av Michael Carl »

Trolltyg i 5th ed-skogen - Björn Engqvist & Max Persson - Tau Empire & Witch Hunters
Uppror.se - Olof Esters & Daniel Hesselblad - Tau Empire & Dark Angels
Anfall är bästa försvar - Alexander Merinen & Per Sturesson - Space Marines & Chaos Marines
Guilliman´s New Pet - Mats Danhage & Matthias Ahlgren - Space Marines & Tyranids
Alverna Har Trampat Våra Svampar! (FMFA, Finntroll Edition) - Mikael Nastic & Niklas Persson - Black Templars & Imperial Guard
GAIS Exile - Patrik Thorén & Pär Hylander - Orks & Chaos Marines
VÄS asf***ers - Erik Robertsson & Stefan Nordström - Tyranids & Chaos Marines
There is only Headwar - Jon Hallin & Andreas Erestam - Space Marines & Imperial Guard
Choklad och Blåbär - Fredrik Persson & Alexander Larsson - Space Marines & Tau Empire
Heavy Metal Hamsters - Daniel Johansson & Michael Carl - Tyranids & Dark Eldar
Join the greater good, we have Railguns - Henrik Thorén & Joel Adolfsson - Tau Empire & Imperial Guard
Läderpiskor och vaselin - Pontus Andersson & Simon Bergqvist - Chaos Marines & Chaos Marines

Hade inte kompen med mig här på jobbet, men här är vad som spelas i alla fall.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Dubbelturnering i Varberg den 21-22/11 - 2009

Inlägg av HeadWar »

Mer Tau än IG. :shock: Och inte en enda Eldar-lista.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Dubbelturnering i Varberg den 21-22/11 - 2009

Inlägg av Gonka Koff »

inga eldars, massa tau.

hare så kul nu allihopa!

(gu va jag vill vara med!)

edit: haha vi skrev samma sak samtidigt, jon
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Dubbelturnering i Varberg den 21-22/11 - 2009

Inlägg av Zurken »

Jag är glad att iaf jag lämnar min Land Raider hemma...
Alexander Merinen

mtz
Inlägg: 250
Blev medlem: 08 dec 2008, 16:54
Ort: Varberg

Re: Dubbelturnering i Varberg den 21-22/11 - 2009

Inlägg av mtz »

och jag ångrar att jag tog med mig min och hoppades på att dom andra lagen inte skulle ha så mycket fordon.

Ser ut som om det blir massvis av fordon, och saker som skjuter sönder Land Raiders

Skriv svar