Förslag på restriktioner

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander

Förslag på restriktioner

Inlägg av Hylander »

- borttaget -

Se sidan 7 i denna tråd för senaste förslaget: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.ph ... 60#p109658

Mattias-edit: Lade till en länk till restriktionerna.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

daskad

Re: Förslag på restriktioner

Inlägg av daskad »

Borde väl vara ett max antal Venoms för DE?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

daskad skrev:Borde väl vara ett max antal Venoms för DE?
Jag funderade på ett rent generellt fordonsmax men jag är osäker på hur bra det är. Kanske man skall in och pilla lite med det. Venoms är förvisso rätt bra...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Skit i fordonsmax.

Sätt max på spindlar till necrons. Skaraberna är ännu värre nu och iom att ni plockar bort flygarlistor och dödsstjärnelistor så kommer dom härja fritt.

Höj flygar maxet till 2.

Sen fattar jag inte varför det ska finnas straff på TWC eller lords på TW nu när bajks är lika bra eller bättre?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

BA razorbacks med lasplas är sjukt bra. Dakka transporter till GK/IG är fortfarande bra om det är många.

- max 6 warlocks i en enhet
Känns sjukt onödigt. Dom är inte speciellt heta till fots. Då är det mycket värre med harlies och en shadowfield kille som får fortune.

Grey Knights
- max 5 paladiner i en enhet
Någon liknande lösning (dvs storlekscap) skulle funka bra på nob bikers/warlock bikers också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

theWatchman skrev: Sätt max på spindlar till necrons. Skaraberna är ännu värre nu och iom att ni plockar bort flygarlistor och dödsstjärnelistor så kommer dom härja fritt.
Spindlar/scaraber skall ju såklart med, my bad.
Höj flygar maxet till 2.
Nja ... jag såg Rickards flygfest...
Sen fattar jag inte varför det ska finnas straff på TWC eller lords på TW nu när bajks är lika bra eller bättre?
Jag är mest ute efter grejer med flera wounds som bankar hårt. Insett att jag missat Nidz stjärnan.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

DHettNeck skrev:BA razorbacks med lasplas är sjukt bra. Dakka transporter till GK/IG är fortfarande bra om det är många.
Sant
- max 6 warlocks i en enhet
Känns sjukt onödigt. Dom är inte speciellt heta till fots. Då är det mycket värre med harlies och en shadowfield kille som får fortune.
Kanske men ett 10manna råd i en båt kanske ändå är något...
Med restriktioner så räknar jag inte med att tillåta allies.
Grey Knights
- max 5 paladiner i en enhet
Någon liknande lösning (dvs storlekscap) skulle funka bra på nob bikers/warlock bikers också.
[/quote]

Sant

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Alltså 2 flyers måste folk lära sig hantera det är inte särkilt svårt 1 flyer är alldeles för restriktivt.

egge

Inlägg av egge »

Också ett förslag. Någon med bättre koll på balansen kan säkert göra mycket förbättringar.
Bilagor
Restriktionsmall för eventuell Rydcon lagturnering.pdf
(107.99 KiB) Nerladdad 193 gånger
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

kombat skrev:Alltså 2 flyers måste folk lära sig hantera det är inte särkilt svårt 1 flyer är alldeles för restriktivt.
Håller helt med!! KOm in i matchen nu för fasen, lite 6th kan vi väl spela. Annars kan ni ju lika gärna köra med 5th-boken!

Skriv svar