Förslag på restriktioner
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Förslag på restriktioner
- borttaget -
Se sidan 7 i denna tråd för senaste förslaget: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.ph ... 60#p109658
Mattias-edit: Lade till en länk till restriktionerna.
Se sidan 7 i denna tråd för senaste förslaget: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.ph ... 60#p109658
Mattias-edit: Lade till en länk till restriktionerna.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: Förslag på restriktioner
Borde väl vara ett max antal Venoms för DE?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Jag funderade på ett rent generellt fordonsmax men jag är osäker på hur bra det är. Kanske man skall in och pilla lite med det. Venoms är förvisso rätt bra...daskad skrev:Borde väl vara ett max antal Venoms för DE?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- theWatchman
Skit i fordonsmax.
Sätt max på spindlar till necrons. Skaraberna är ännu värre nu och iom att ni plockar bort flygarlistor och dödsstjärnelistor så kommer dom härja fritt.
Höj flygar maxet till 2.
Sen fattar jag inte varför det ska finnas straff på TWC eller lords på TW nu när bajks är lika bra eller bättre?
Sätt max på spindlar till necrons. Skaraberna är ännu värre nu och iom att ni plockar bort flygarlistor och dödsstjärnelistor så kommer dom härja fritt.
Höj flygar maxet till 2.
Sen fattar jag inte varför det ska finnas straff på TWC eller lords på TW nu när bajks är lika bra eller bättre?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
BA razorbacks med lasplas är sjukt bra. Dakka transporter till GK/IG är fortfarande bra om det är många.
- max 6 warlocks i en enhet
Känns sjukt onödigt. Dom är inte speciellt heta till fots. Då är det mycket värre med harlies och en shadowfield kille som får fortune.
Grey Knights
- max 5 paladiner i en enhet
Någon liknande lösning (dvs storlekscap) skulle funka bra på nob bikers/warlock bikers också.
- max 6 warlocks i en enhet
Känns sjukt onödigt. Dom är inte speciellt heta till fots. Då är det mycket värre med harlies och en shadowfield kille som får fortune.
Grey Knights
Någon liknande lösning (dvs storlekscap) skulle funka bra på nob bikers/warlock bikers också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Spindlar/scaraber skall ju såklart med, my bad.theWatchman skrev: Sätt max på spindlar till necrons. Skaraberna är ännu värre nu och iom att ni plockar bort flygarlistor och dödsstjärnelistor så kommer dom härja fritt.
Nja ... jag såg Rickards flygfest...Höj flygar maxet till 2.
Jag är mest ute efter grejer med flera wounds som bankar hårt. Insett att jag missat Nidz stjärnan.Sen fattar jag inte varför det ska finnas straff på TWC eller lords på TW nu när bajks är lika bra eller bättre?
SantDHettNeck skrev:BA razorbacks med lasplas är sjukt bra. Dakka transporter till GK/IG är fortfarande bra om det är många.
Kanske men ett 10manna råd i en båt kanske ändå är något...- max 6 warlocks i en enhet
Med restriktioner så räknar jag inte med att tillåta allies.
[/quote]Grey Knights
Sant
Alltså 2 flyers måste folk lära sig hantera det är inte särkilt svårt 1 flyer är alldeles för restriktivt.
Också ett förslag. Någon med bättre koll på balansen kan säkert göra mycket förbättringar.
- Bilagor
-
- Restriktionsmall för eventuell Rydcon lagturnering.pdf
- (107.99 KiB) Nerladdad 193 gånger
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- theWatchman
Håller helt med!! KOm in i matchen nu för fasen, lite 6th kan vi väl spela. Annars kan ni ju lika gärna köra med 5th-boken!kombat skrev:Alltså 2 flyers måste folk lära sig hantera det är inte särkilt svårt 1 flyer är alldeles för restriktivt.