Januarirussen på Alphaspel 18 Januari
Re: Januarirussen på Alphaspel 18 Januari
En fråga kring komp, vill kolla att jag tanker rätt:
På 1000 pinnar får Markerlights V9, vilket ger resultatet ca 4,86. Om jag avrundar uppåt innebär det att fler än 5 markerlights får komp?
På 1000 pinnar får Markerlights V9, vilket ger resultatet ca 4,86. Om jag avrundar uppåt innebär det att fler än 5 markerlights får komp?
<Tau
Du har nog en gammal kompmall. V grejen används inte. Det är fixerade antal som gäller nu istället 
Plus att det kommer hinna komma en ny mall :p
Tuneringsinfon är nu uppdaterad:
- Kostnad för tävlingen är nu 60kr istället för 50kr.
- Sista betalningsdag inlagd istället för att betala på plats (kontonummer kommer senare).
- Missions är nu upplagda.
- Sista datum för listinskick är nu satt.
- Ökat antal platser från 18 till 20, så nu är även SM plats i potten (finns det hjärterum... ).
Det betyder att det just nu inte finns några reserver alls anmälda.
- Kostnad för tävlingen är nu 60kr istället för 50kr.
- Sista betalningsdag inlagd istället för att betala på plats (kontonummer kommer senare).
- Missions är nu upplagda.
- Sista datum för listinskick är nu satt.
- Ökat antal platser från 18 till 20, så nu är även SM plats i potten (finns det hjärterum... ).
Det betyder att det just nu inte finns några reserver alls anmälda.
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17
Jo jag!z3bb3 skrev: Det betyder att det just nu inte finns några reserver alls anmälda.
Eller är jag svartlistad?
Kolla sist på föregående sida
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
Haha, sorry! Skriver upp dig direkt!benmannen skrev:Jo jag!z3bb3 skrev: Det betyder att det just nu inte finns några reserver alls anmälda.
Eller är jag svartlistad?
Kolla sist på föregående sida
Top 3 40k "performances"
I mission 2 och 4 hur gäller specialreglerna för heroic unit och kingsgard när en enhet har combat squad? Får båda grupperna fördel/nackdel??? Blir ju lite konstigt ifall man bara ha två troops som båda combat squadar i sista ifall alla är värda 3vp var.
Units räknas efter deployment.. Dvs, inga problem.
Kimich skrev:I mission 2 och 4 hur gäller specialreglerna för heroic unit och kingsgard när en enhet har combat squad? Får båda grupperna fördel/nackdel??? Blir ju lite konstigt ifall man bara ha två troops som båda combat squadar i sista ifall alla är värda 3vp var.
Tack för att ni tar upp & diskuterar detta.Poet skrev:Units räknas efter deployment.. Dvs, inga problem.
Jag kan inte se någon fördel med att splitta en Kings Guardenhet. Snarare lite "Skyll dig själv".
Att splitta en Heroic Unit kan ju ses som en fördel i det anseendet att du kan skjuta på fler targets. Men det är samma mängd skott. Dessutom så ger du motståndaren fler möjligheter till Killpoints själv.
Det är möjligt att jag inte ser något uppenbart, men jag kan inte se några konstigheter med att få göra det. Diskutera gärna.
Top 3 40k "performances"
Karl Abrahamsson kniper en reservplats
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.