Augustirussen på Alphaspel 18/8
Re: Augustirussen på Alphaspel 18/8
Hahahahaha!G0ndur skrev:Jag tror inte ni vill att jag spelar i bar överkropp!
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17
Antagligen hellre det än bar underkropp iaf!G0ndur skrev:Jag tror inte ni vill att jag spelar i bar överkropp!
Vadårå?Ancalagon skrev:Antagligen hellre det än bar underkropp iaf!G0ndur skrev:Jag tror inte ni vill att jag spelar i bar överkropp!
Kalle Anka- style för att distrahera motståndaren, liksom.
<Tau
Ja, borden är ju trots allt i rimlig höjd.G0ndur skrev:Vadårå?Ancalagon skrev:Antagligen hellre det än bar underkropp iaf!G0ndur skrev:Jag tror inte ni vill att jag spelar i bar överkropp!
Kalle Anka- style för att distrahera motståndaren, liksom.
Gäller bara att inte tappa några tärningar på golvet!
Top 3 40k "performances"
Top 3 40k "performances"
Ska spana in listorna under dan! Spännande.
Har två funderingar. Eller, en heads-up och en fundering.
Det första är att jag inte kommer kunna följa "What you see is what you get"-regeln, det vet Sebastian redan. Som färsk Tau spelare limmade jag helt enkelt efterblivna kombinationer på mina Crisis suits så en fysisk flamer kommer inte vara en flamer utan något annat. Jag hoppas alla är OK med detta.
Frågan jag har rör Jetpacks. Sidan 47 i regelboken. Jag och mina vänner som jag brukar lira med, och också på nätet finns lite olika tolkningar om Jetpacks. Är de en variant av Jump eller inte. Dvs, kan Jetpacks välja att röra sig 12'' och sedan inte röra sig i assault fasen eller är det 6'' movement och 2D6'' i assault fasen och ingenting annat?
What say you?
/Henke
Det första är att jag inte kommer kunna följa "What you see is what you get"-regeln, det vet Sebastian redan. Som färsk Tau spelare limmade jag helt enkelt efterblivna kombinationer på mina Crisis suits så en fysisk flamer kommer inte vara en flamer utan något annat. Jag hoppas alla är OK med detta.
Frågan jag har rör Jetpacks. Sidan 47 i regelboken. Jag och mina vänner som jag brukar lira med, och också på nätet finns lite olika tolkningar om Jetpacks. Är de en variant av Jump eller inte. Dvs, kan Jetpacks välja att röra sig 12'' och sedan inte röra sig i assault fasen eller är det 6'' movement och 2D6'' i assault fasen och ingenting annat?
What say you?
/Henke
<Tau
På din första fråga så är det okej, sålänge det gäller ett fåtal modeller och att du är tydlig och förklarar detta för motståndaren inför varje match.G0ndur skrev:Ska spana in listorna under dan! Spännande.
What say you?
/Henke
På fråga 2, så har jag ingen regelbok tillhands härifrån jobbet. Är det Crisis suits?
Men, är det inte något i stil med:
Movement 6", sen skjuta el springa i skjutfasen, sen 2d6 thrusting eller assault?
Top 3 40k "performances"
Jet pack infantry är inte jump infantry. De följer helt egna regler, dvs gå eller hoppa 6", skjuta eller run sen 2d6" hopp i assault phase.
Det som har föranlett diskussion är att tidigare stod det i codexen "Jump infantry (jet packs)". I den nya codexen står det endast "Jet pack infantry".
Erratan och FAQ:en punkterar egentligen inte påståendet att Jet packs är en sub-variant av Jump packs och skulle kunna välja mellan dessa. Men jag köper helt resonemanget att Crisis suits och Stealth suits "bara" är Jet packs.
Erratan och FAQ:en punkterar egentligen inte påståendet att Jet packs är en sub-variant av Jump packs och skulle kunna välja mellan dessa. Men jag köper helt resonemanget att Crisis suits och Stealth suits "bara" är Jet packs.
<Tau