40k på TumBacon info

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Asphyxate

Re: 40k på TumBacon förhandsinfo/intresseanmälan

Inlägg av Asphyxate »

Ser personligen hellre ban mot båda två keywordsen än att tillåta ena. Känns inte som att Imperiets mixar nödvändigtvis skulle va mer OP. Just demonprinsspam och sånt begränsas ju en del av att banna chaos keyword, samtidigt som vi slipper se Celestind i varenda imperielista. Demoner kan man ju få in genom att ta Nurgle, Khorne etc keyword och då får man ju dem som faktiskt passar fluffmässigt till ens traitor legion.

My 2 cents.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: 40k på TumBacon spikad info (2017-10-15)

Inlägg av Katarsis »

Uppdaterat första posten med lite spikad info. Lägger upp riktig anmälningslista nu också.

Kortfattat:
-Vi kör på 2000p; tycktes vara flest som var för det, men det kommer också delas ut straff om man inte hinner färdigt med sina matcher.
-Betalningsinfo
-Sista dag för publikationer (2017-11-04)
-Imperium enda Faction Keyword som är bannat
-Chapter Approved-reglerna kommer användas
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Astroth

Inlägg av Astroth »

Katarsis skrev:Uppdaterat första posten med lite spikad info. Lägger upp riktig anmälningslista nu också.

Kortfattat:
-Vi kör på 2000p; tycktes vara flest som var för det, men det kommer också delas ut straff om man inte hinner färdigt med sina matcher.
-Betalningsinfo
-Sista dag för publikationer (2017-11-04)
-Imperium enda Faction Keyword som är bannat
-Chapter Approved-reglerna kommer användas
Härligt!!!

d00fy

Inlägg av d00fy »

Fråga: kommer FW fortfarande vara bannat?
Skulle så gärna vilja ha med min Malanthrope. Tyranids funkar ju typ inte utan dem xD

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Astroth

Inlägg av Astroth »

d00fy skrev:Fråga: kommer FW fortfarande vara bannat?
Skulle så gärna vilja ha med min Malanthrope. Tyranids funkar ju typ inte utan dem xD

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Står i tjock text i första inlägget att FW inte är tillåtet.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Katarsis skrev:men det kommer också delas ut straff om man inte hinner färdigt med sina matcher.
Hur kommer detta appliceras och hållas koll på? Jag själv spelar alltid snabbt, men ibland fastnar man och får möta någon notorious slow player, vad gör man då?

Användarvisningsbild
Astroth

Inlägg av Astroth »

Ancalagon skrev:
Katarsis skrev:men det kommer också delas ut straff om man inte hinner färdigt med sina matcher.
Hur kommer detta appliceras och hållas koll på? Jag själv spelar alltid snabbt, men ibland fastnar man och får möta någon notorious slow player, vad gör man då?

TO ser till att dom inte lirar en astra lista eller något annat dumt haha.

skämt åsido är jag fundersam över denna med.

Asphyxate

Inlägg av Asphyxate »

Astroth skrev:
Ancalagon skrev:

TO ser till att dom inte lirar en astra lista eller något annat dumt haha.

skämt åsido är jag fundersam över denna med.
Ja, jag kommer nog inte ha så många modeller i min lista så blir ju rätt snabbspelat, känns sådär om man får möta den där 150 modellslistan och får minus för man inte hinner klart då.

senberg

Inlägg av senberg »

Förstår jag det rätt att det inte är krav på målat, men att man har lättare att vinna turneringen om man har det?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Ancalagon skrev:
Spelarna kommer att rapportera om de hann spela färdigt matchen samtidigt som de rapporterar resultatet. Har man inte hinnit färdigt får man en prick. En prick ger +/-0 till slutresultatet, två prickar ~-3, tre prickar ~-10, osv. Så vi kommer inte straffa någon innan vi ser att de är långsamma. En snabb spelare kan möta en långsam spelare och få en prick, men det genererar då inget straff. Möter denne sedan en till långsam spelare så är det otur (men har förhoppningsvis lärt sig att snabba på sin motspelare), och förhoppningsvis så skall man inte ha så mycket otur att man möter ännu en långsam spelare.
senberg skrev:Förstår jag det rätt att det inte är krav på målat, men att man har lättare att vinna turneringen om man har det?
Ja, 10p kommer att delas ut för målning och som läggs på turneringsresultatet. Däremot så bör alla kunna komma upp i 10p, kriterierna kommer typ vara att alla fält på modellen har rätt färg och har någon form av shade/highlight, samt att modellen är basad.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar