Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Vinterslaget, Halmicon, Hammarslaget

Moderator: tue

Doc Sniksnak
Inlägg: 331
Blev medlem: 07 okt 2010, 20:51

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av Doc Sniksnak »

Tack för en jättetrevlig turnering. Allt flöt på smidigt och stämningen var trevlig. Frukost och kiosken var jättebra. Jag vet att ni inte ordnar motståndarna, men de var också toppen (även om 50+ terminators på 4 matcher var lite mycket). Terrängen var bra på 3 av 4 bord jag spelade på, och är det någon kritik jag har så är det att det blev samma bord 2 gånger, men sådant är kanske oundvikligt?

tue
Inlägg: 288
Blev medlem: 16 okt 2008, 14:06

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av tue »

Resultaten kommer upp under dagen.

Kul att höra att alla hade det trevligt, lite svårt att att få borden olika varje gång, då det är ganska mycket att kolla vi försöker men ibland smiter det igenom att någon spelar på samma bord.

Vet att det blev ett par lite mer öppna terrängbord på dom höga borden med Hff terräng, men det ska åtgärdas till nästa gång.

Främsta skältet till att inte lägga på kompenjusteringen är att det gör att det svänger en del vem man möter, vi vill ju att om någon som vinner med 15 möter andra som vinner med 15, med justeringen gör ju att hårdare armeer kan möta mjukare armeer som har kompats uppåt.

kmzz0r
Inlägg: 439
Blev medlem: 04 maj 2010, 07:56

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av kmzz0r »

Kanon turnering.
Bra lokaler, ganska bra bord, bra kiosk. Allt var bra, förutom Missions.
Så krångliga, ett helt a4 med wall of text per mission är för mycket för mig :)

Men hur skoj som helst ändå. Och tack till alla motståndare, jätteskoj matcher!

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av Nefrums »

Tack Tue för en mycket rolig turnering.

+ för
Bra terräng
Roliga anorlunda missions, även om det var för svårt för mig att komma ihåg att flytta objektiv i nåt mission..
Roligt att kompen påverkar mycket och att man visste om detta i förväg.

- för
Att ni bara swissade på battlepoints, vilket gjorde att jag inte fick chansen att möta de andra som låg bra till i turneringen.
Att ni inte använde kompen vid lottningen efter första matchen.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av Jimmy Johansson »

Exakt som Jeppa påpekar så saboteras ju hela swissystemet med erat system, vilket var lite tråkigt.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av HeadWar »

tue skrev:Främsta skältet till att inte lägga på kompenjusteringen är att det gör att det svänger en del vem man möter, vi vill ju att om någon som vinner med 15 möter andra som vinner med 15, med justeringen gör ju att hårdare armeer kan möta mjukare armeer som har kompats uppåt.
Men det är ju precis tvärt om. En hård armé som har vunnit med 15 över en mjuk armé har ju inte alls vunnit med 15 utan snarare spelat draw. Då är det ju inte speciellt schysst att swissa upp den spelaren så att han måste möta någon som har spelat en jämnkompad match och vunnit för att han är en duktig spelare. Men framförallt att det, som Jeppa säger, gör att de som leder inte nödvändigtvis spelar mot varandra, vilket ju egentligen är grundsyftet med swiss.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av the godfather »

alldeles för jobbiga missions, även om man har spelat dem innan..
annars allt bra.
men sluta köpa eldoradofrukost!
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

kmzz0r
Inlägg: 439
Blev medlem: 04 maj 2010, 07:56

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av kmzz0r »

the godfather skrev:alldeles för jobbiga missions, även om man har spelat dem innan..
Skönt att nån mer tycker det :D Jag kände lite ibland att det kanske bara är jag som är dum i huvet :D

Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av Gibber »

Hejsan! Tack för en bra helg trots att jag gjorde mitt sämsta resultat någonsin!
+
bra o intressanta missions
Bra terräng
Bra schema
Intressant me dubbelkompen

-
Borden närmast dörren va väldigt kalla när folk sprang in och ut hela tiden
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av Gonka Koff »

Grattis Jocke!

Snyggt att vinna med CSM! (När hände det sist egentligen?)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar