[INSTÄLLD]Dubbelturnering BSK 30! 2-4 November

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Silversixx »

Xeed skrev:Jag blir så trött på detta gnällande att det är dyrt på turneringar. 400 - 450:- för en helg är det verkligen dyrt? Jag tror nog att vissa får ta och tänka lite. Jag tycker det låter helt rimligt med tanke på allt som ingår.
Jag tror Dreamhack kostar runt 1000:-
Skillnaden mellan att tjäna rikligt med pengar som företag och att ha lite pengar över till nästa konvent är rätt stor.
@Flogger: Jag tror aldrig att vi kommer komma överens i frågan. Vi har båda åsikter om vad vi tycker är självklarheter.

@Töntfreek: Jag dissar fett som fan tills de båda herrarna ta med spelet till Galore igen.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Sv: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Flogger »

Silversixx skrev: @Flogger: Jag tror aldrig att vi kommer komma överens i frågan. Vi har båda åsikter om vad vi tycker är självklarheter.
Agree to disagree then, om vi möts på BSK kan vi ta en match om det ;-)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Mortarion »

daskad skrev:Komp:
Då det just nu inte finns någon "fungerande" komp mall kommer vi att spela med en restriktionsmall istället. Mallen kommer att läggas upp ungefär samtidigt som anmälningen öppnar
Kommer det att komma någon närmare information om detta innan "ungefär samtidigt som anmälningen öppnar". För min del är det nämligen helt avgörande för om turneringen är intressant eller inte. Ungefär hur hård kommer restriktionsmallen att vara? Snackar vi okompat utan de allra värsta sakerna eller så hårda restriktioner att alla kommer att spela motsvarande komp 50-60 i gamla mallen?

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av daskad »

Mortarion skrev:
daskad skrev:Komp:
Då det just nu inte finns någon "fungerande" komp mall kommer vi att spela med en restriktionsmall istället. Mallen kommer att läggas upp ungefär samtidigt som anmälningen öppnar
Kommer det att komma någon närmare information om detta innan "ungefär samtidigt som anmälningen öppnar". För min del är det nämligen helt avgörande för om turneringen är intressant eller inte. Ungefär hur hård kommer restriktionsmallen att vara? Snackar vi okompat utan de allra värsta sakerna eller så hårda restriktioner att alla kommer att spela motsvarande komp 50-60 i gamla mallen?
Jag skulle säga att det lägger sig någonstans mellan dina två punkter. Men en restriktionsmall är ju en restriktionsmall, kan ju inte direkt jämför med komp enligt mig!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Zurken »

Restriktionsmall = okompat under nya omständigheter. Hur man än gör en restriktionsmall kommer det finnas "hårda" listor.
Alexander Merinen

buffy
Inlägg: 3
Blev medlem: 04 jun 2012, 18:31

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av buffy »

Det sägs att TOKarna inte var nöjda med pengar mm på BSK men då vore det bra om de tog upp det med figurspelsansvarig på BSK.

Jag har även hört att det inte har varit många som har hjälpt till att bära bord så därför har jag fixat runt 30 pers till det i år.

Om man är missnöjd med något så vore det bra om man tog upp det med figurspelsansvarig istället för att anordna en turnering samma helg bara för att se till
så att Armagedon måste stänga ner.

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av pära »

Varför måste armageddon stänga ner om det blir en liten turnering, driver ni föreningen enbart på bidrag för konventsbesökarna?

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Flygmaskin »

In the grim darkness of the forum, there is only war!
Människomat, till exempel spannmål.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av daskad »

Största delen av Armagedons ekonomi kommer från konventet om jag inte har helt fel och 40k deltagarna är en av de största delarna
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Silversixx »

buffy skrev:Om man är missnöjd med något så vore det bra om man tog upp det med figurspelsansvarig istället för att anordna en turnering samma helg bara för att se till så att Armagedon måste stänga ner.
Jag tror inte att TOK:arnas avsikt är att se till att Armagedon måste stängas ner.
Däremot verkar det lite trist att en eventuell konflikt inte kan lösas på ett smidigare sätt om det nu är så att Armagedon riskerar att konka i och med deltagarbortfallet av en konkurrerande 40k-turnering.

Skriv svar