Tycker att du har ganska kånstiga åsikter.egge skrev:Det är möjligen bara jag men jag har aldrig märkt att folk spelat långsamt på BSK på grund utav att upplägget inte tillåter folk att spela sina egna arméer. Min erfarenhet handlar mer om att folk spelar andra arméer på grund utav mallen. Jag har inget emot att folk testar nya arméer men 1500 poäng på 3 timmar är inte svårt att spela klart under. Om man inte kan det även om motståndaren också skulle vara lite långsam så tycker jag faktiskt att man inte skall välja den armén.
Genom att ha tydliga gränser och straff för om man inte spelar klart tror jag många skulle tänka en gång till om de verkligen skall spela en armé med massa specialregler första gången på BSK eller om de verkligen skall spela en 200 figursarmé på BSK för att mallen kanske gynnar det. Får vi bara fram tankegången: "Kommer jag hinna spela klart varje match med denna armé? Ja!" så har vi nog löst 99% utav samtliga förseningar.
Jag tror också det är många som vet om sig att vara långsamma spelare eller spelar långsamt med en viss armétyp men struntar i det och spelar det de vill för det ger inget straff att bli försenad utöver att motståndaren också får en avbruten match.
För det första så är väll kompen till för att skapa variation. Om nu truneringen örsespråkar ett vist spelsätt på denna turnering där det är bättre att spela vissa armeer som man i vanliga fall inte spelar så är det väll ett täcken på att malen har lyckats. Vill man inte ha detta typ av spel så kan man ju strunta i att ha komp så att folk inte behöver opta komp för turneringen.
För det andra så är väll roligt med folk som spelar anorlunda listor. Hordarmeer är inte precis överrepresenterade och när det är ett format där de är bra att spela dem i borde det väll inte straffas.
För det tredje så är den enda rättvisa lösningen att förlänga tiden. I det fall båda parter blir straffade kan det vara bättre att försöka maska i de matcher som man vet att man inte kan vinna då detta gör att motståndaren inte kan få lika mycket poäng från matchen och om man har tur kan man få mer poäng själv än vad man egentligen skulle få. Om man bara ska straffa den ena så behövs det dommare som hela tiden går omkring runt borden och ser till så att ingen maskar. Annars kan det vara väldigt svårt att bevisa att den ena parten har maskat.