Julcon3! söndag-18/12
Re: Julcon3! söndag-18/12
Faktiskt en bra fråga, är allt FW tillåtet, bara det som står i SweFAQ eller allt utom Super heavies/flyers? Och jag vill minnas att du hade bannat "assault pods", och något mer från FW tidigare men ser det inte nu.
-
Jesusrosemus
Imperial armour listor är tillåtet och även alla saker ur imperial armour utom super heavy eller flyers så länge ni andvänder dom absolut nyaste reglerna och har boken/böckerna med er (eventuellt kopierad sida om det tillexempel är bara en sak ni andvänder.)
Och nej swefaq andvänds inte ens.
Jag hade bannat assult poden och achilles förut men känner samtidigt att dom är så pass ovanliga ändå så jag tror inte folk ens har mött dom tillräckligt för att kunna avgöra om dom är farliga eller inte.. och desutom tycker jag det redan finns likvärdiga saker i vanliga codexar så tycker det skulle kännas dumt att banna endast dom.
Och nej swefaq andvänds inte ens.
Jag hade bannat assult poden och achilles förut men känner samtidigt att dom är så pass ovanliga ändå så jag tror inte folk ens har mött dom tillräckligt för att kunna avgöra om dom är farliga eller inte.. och desutom tycker jag det redan finns likvärdiga saker i vanliga codexar så tycker det skulle kännas dumt att banna endast dom.
Hoho, vad lajbans att få en Furioso med Blood Talons i näsan i runda 1! Och ur en Assault Pod dessutom... 
Med mer seriositet i rösten: skitbra initiativ att ta coola grejer, men vill man inte ha listor som toktoktokbryter saker över knäet kanske man ska begränsa de mest knarkade tokprylarna?
Med mer seriositet i rösten: skitbra initiativ att ta coola grejer, men vill man inte ha listor som toktoktokbryter saker över knäet kanske man ska begränsa de mest knarkade tokprylarna?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Jag provade senast med 2st assault pods dock med SW vilka inte har så läskiga dreadnoughts. Men endå så är dom inte sådär superbra som man kan tro. Det går att skydda sig mot dom som mot droppande melta dreads och skiten kan ju fortfarande scattra som vanligt.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Aldrig sett en Lucius patternen in action, men 15pts för att kunna chargea ur en pod känns rätt så trasigt. Med tanke på storleken på en dreadnoughts bas så är det relativt lätt att vara inom chargerange.
-
Jesusrosemus
dock vill jag påpeka att blood angels inte ens får ta lucius pattern drop pod om man går utifrån dom allra senaste reglerna (ia 10) vilket det står klart att man ska föllja dom senaste reglerna för ia enheter i tråden.
Jag vill även som tidigare påpeka att jag tror inte det är så fruktansvärt hårt tyvärr med dom begränsningar som finns
vill även säga som jag alltid hävdar att folk får spela hur ostigt dom vill och så länge man är en trevlig spelare och sköter sig i övrigt tycker jag det ska bli intressant att se helt enkelt hur det blir med en turnering som är väldigt öppen
men tackar för åsikter och synpunkter och tar dom i hänsyn ^^
Jag vill även som tidigare påpeka att jag tror inte det är så fruktansvärt hårt tyvärr med dom begränsningar som finns
vill även säga som jag alltid hävdar att folk får spela hur ostigt dom vill och så länge man är en trevlig spelare och sköter sig i övrigt tycker jag det ska bli intressant att se helt enkelt hur det blir med en turnering som är väldigt öppen
-
spankedsurfer
http://www.forgeworld.co.uk/News/Downloads.htmlJesusrosemus skrev:dock vill jag påpeka att blood angels inte ens får ta lucius pattern drop pod om man går utifrån dom allra senaste reglerna (ia 10) vilket det står klart att man ska föllja dom senaste reglerna för ia enheter i tråden.
Där är officiella uppdateringarna till IA, där Blood Angels kan ta Lucius Pattern Droppod.
Bara påpekar så vi är på samma sida.
Tänkte också på en sak, kan jag välja att köpa fordon ur ANTINGEN IA eller Codex? Tex rhinos till Black Templars.. De kostar fasligt mycket i codexen men är billiga i IA (Där det står att BT kan köpa dom).
Bra att veta när man skriver lista!
jag som Bronson har också spelat med 2st "chargepods" med SW och dom är mera psykologiskt läskiga än dom faktiskt är på planen... deployar man smart är dom inte så farliga faktiskt...
Flaming Dolphins
-
Jesusrosemus
okej vill ursäkta om jag varit otydlig med mitt utlåtande. Men med ''dom nyaste reglerna för sakerna ska användas'' menar jag självklart att om som i detta läge det finns en assult pod i ia2 med updates så trumphar tyvärr den nyaste imperial armour 10 där den även står med som dom aktuella reglerna. hoppas att alla är medvetna att om man tillexempel ska köra en cool forge world enhet ska man även vara insatt i vilken imperial armour dess regler är aktuella i också^^
angående rhino delen säger jag. Om en standard codex enhet (så som en rhino) ska andvändas ur imperial armour istället så ska den ia bokens regler vara dom senaste utgivna och även ska imperial armour boken utkommit efter att ens ursprungscodex kommit.
detta gäller även chimera och så vidare.
Jag håller med dom tidigare som skrivit att podden är förmodligen inte så mycket speltekniskt op som psykologiskt skrämande
angående rhino delen säger jag. Om en standard codex enhet (så som en rhino) ska andvändas ur imperial armour istället så ska den ia bokens regler vara dom senaste utgivna och även ska imperial armour boken utkommit efter att ens ursprungscodex kommit.
detta gäller även chimera och så vidare.
Jag håller med dom tidigare som skrivit att podden är förmodligen inte så mycket speltekniskt op som psykologiskt skrämande
fast just det är ganska hemskt att säga eftersom forgeworld inte berättar på någon officiell sida som jag hittat vad som finns i vilka böcker, eller i vilken ordning böckerna är släppta (apocalypse reload/2/second? har för mig reload är version nummer två och därför jätteutdaterad men jag hittar inget ställe som verifierar mina misstankar). eller ens vilka böcker som inte har några relevanta regler kvar alls.Jesusrosemus skrev:''dom nyaste reglerna för sakerna ska användas''
hoppas att alla är medvetna att om man tillexempel ska köra en cool forge world enhet ska man även vara insatt i vilken imperial armour dess regler är aktuella i också^^
men om någon känner till en officiell sida som listar allt sånt här kan ni mer än gärna länka den här och/eller pma mig. tack =)
Ja' än't bittä'!