Vettcon 17-18 Mars
-
Desertlord
Re: Vettcon 17-18 Mars
Jag kommer! Jag ska försöka fylla en bil ifrån nyköping!
okompat ftw!
Låter roligt! Okompat all the way!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Ser riktigt intressant ut! Kör på!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Re:
Gött räknar med din hjälp med missions så att allt blir barSkulliz skrev:Hehö... Jag vill vara med
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
-
Silvertejp
Billigt och sova i sovsal är ju spännande, Sen att Zurken är intresserad så jag kan åka med i hans bil är ju ytterligare en anledning att åka.
Fått bra respons på turneringen än så länge och intresse tycks finnas. Snackat lite med Kalle och vi ska försöka plocka in första matchen på fredagskväll om vi kan få tillgång till lokalerna i tid. Tanken är att folk ska kunna komma hem i god tid på söndag eftermiddag. Undrar om folk tänker lika eller om vi är ute och cyklar? Sen tycker folk att 3,5h är lagom för 2000pts? Mer/mindre?
Vi har en grundidé till missions. Tanken är något mitt emellan lincon och nycon i upplägg. Vi vill också att alla listor ska ha samma chans att vinna alla matcher. Genom att ha flera missions i varje match som är värda lika många poäng och där det finns minst ett du kan vinna oavsett codex. Vi vill inte att vissa matcher ska ha missions som är bara bra för assault arméer och tvärt om. Kör man med vissa codexar så kan en del matcher vara extremt sega då enda sättet att klara missionet är att wipa motståndaren och detta vill vi försöka undvika.
Vp kommer inte spela roll. Möjligen som en del av ett missions.
Det är det är de tankarna vi har just nu. Hoppas det inte blev för förvirrande
Vi har en grundidé till missions. Tanken är något mitt emellan lincon och nycon i upplägg. Vi vill också att alla listor ska ha samma chans att vinna alla matcher. Genom att ha flera missions i varje match som är värda lika många poäng och där det finns minst ett du kan vinna oavsett codex. Vi vill inte att vissa matcher ska ha missions som är bara bra för assault arméer och tvärt om. Kör man med vissa codexar så kan en del matcher vara extremt sega då enda sättet att klara missionet är att wipa motståndaren och detta vill vi försöka undvika.
Vp kommer inte spela roll. Möjligen som en del av ett missions.
Det är det är de tankarna vi har just nu. Hoppas det inte blev för förvirrande
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Jag själv tycker att det inte ska vara för långa uppehåll mellan matcherna på lördagen, så runt 5-6 matcher skulle bli lagom. Fredag kväll är en bra start dag
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!