Lagturnering på BSK 2011 - 4-6 november

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Hylander

Re: Lagturnering på BSK 2011 - 4-6 november

Inlägg av Hylander »

Silvertejp skrev:
HeadWar skrev:Personligen avskyr jag när folk inte mäter ordentligt, oavsett om det är första eller sista rundan. En halv tum kan lätt avgöra ett helt slag.
Det spelar ju lite roll vad man spelar också, om jag ska flytta 30 orker mäter jag främre raden och sen fyller jag på med resten och sen ser jag till att bakre raden inte går för långt, om jag skulle mäta alla skulle min förflyttning ta minst dubbelt så lång tid.
Jag håller med er båda, men jag flyttar helt klart 30 orker på tejpens sätt. Dock försöker jag vara försiktigt med klumpen som inte mäts och siktar på att flytta dem lite kortare. Vill man verkligen komma fram så får man nog allt mäta alla figgar.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

Känns som denna diskussion håller på att flyta ifrån ursprunget.
Om jag förstår det rätt pratade folk om hur vi ska hindra folk att inte dra över tiden. Att bara säga att folk ska spela snabbt eller va allmänt hyggliga tror jag inte funkar! :)
Tyvärr...
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Gibber skrev:Känns som denna diskussion håller på att flyta ifrån ursprunget.
Om jag förstår det rätt pratade folk om hur vi ska hindra folk att inte dra över tiden. Att bara säga att folk ska spela snabbt eller va allmänt hyggliga tror jag inte funkar! :)
Tyvärr...
Helt riktigt, det enda som fungerar är att se till att man har ordentligt med tid på sig. :)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

HeadWar skrev:
Gibber skrev:Känns som denna diskussion håller på att flyta ifrån ursprunget.
Tyvärr...
Helt riktigt, det enda som fungerar är att se till att man har ordentligt med tid på sig. :)
6 timmar per pass alltså? Jag tänker på Morgan och Björn som spelade någon episk match på GothCon i forntiden...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

3:30 räcker fint.

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

Jag tycker man kan kräva av folk att kunna spela klart en 1500p match på tre timmar. Klarar man inte detta är jag öppen för någon form av bestraffning enligt tidigare diskussion...
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

3:30 för 1500 poäng, nu får ni lära er lägga på ett kål. Börja spela med schacklocka när ni träningsspelar så kommer ni spela snabbare sen. ETC har lagom, 3h med matchning och 1750 match.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Hur går det med uppdragen?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

cadelin skrev:3:30 för 1500 poäng, nu får ni lära er lägga på ett kål. Börja spela med schacklocka när ni träningsspelar så kommer ni spela snabbare sen. ETC har lagom, 3h med matchning och 1750 match.
Jag håller med. 3h räcker gott och blir över.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Men jag vill framhålla att 15 minuter för matchning fortfarande behövs i anslutning till varje omgång. Annars blir det sjukt tight.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar