the longest day!
-
bildsköne bengtsson
Re: the longest day!
i nya listan är det inga ograr, utan två armoured sentinells med ajtokanon istället!
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.
-
bildsköne bengtsson
det tror jag inte på!Jocke Rapp skrev:Jag tycker det är synd att listan är så udda. Jag hade kunnat tänka mig att måla upp lite, men jag har dryga 2000p IG och jag kan inte bygga en enda enhet i listan...
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.
Jag håller med Rapp. Det är en kul idé men för många enheter jag inte har för att måla upp. Och jag har närmare 8000 poäng IG målat.
Hur ser nya listan ut?
Hur ser nya listan ut?
- speedfreek
Ger lite förslag på småändringar så att det blir mindre tröskel för att vara med.
Summorna stämmer säkert inte, men är det lättare att få spelare till detta?company command squad: power fist, hevy flamer, las pistol o ccw, plasma, body guard x2
chimera 185p
infantry platoon
command squad,grenade launcher 35p
1st squad: grenade launcher 55p
2nd squad: heavy bolter 55p
3rd squad: grenade launcher, missile launcher 70p
special weapon squad: flamer,..., demo charge 60p
heavy weapon squad: 3st auto cannons 75p
veteran squad: lasguns, 2st grenade launchers, flamer, carapace armour, laspistol, power weapon på sergant 125p
rough riders 55p
penal legion 80p
2 scout sentinel squad 70p
2 autocannon armoured sentinels 140?
Nu vet jag inte vad den onde buddhan har pillat in i den nya listan (är den postad någonstans?), men jag tror att ogryns, rough riders, penal legion och ratlings är typiska enheter som många inte har, så det kan vara en idé att ta högst en av dessa enheter och då gärna en som det finns någorlunda fräscha standardfigurer för.
Upprepning av mindre populära specialvapen (grenade launcher) är inte ett problem för mig personligen men det kan det nog vara för många andra (jag får problem om ni slänger in 9 plasma för det finns ingen Mordian med plasma).
Saknar man en enhet eller två kan det vara en kul motivation att fixa dem, är det mer blir det antagligen för jobbigt och så skiter man i det.
Upprepning av mindre populära specialvapen (grenade launcher) är inte ett problem för mig personligen men det kan det nog vara för många andra (jag får problem om ni slänger in 9 plasma för det finns ingen Mordian med plasma).
Saknar man en enhet eller två kan det vara en kul motivation att fixa dem, är det mer blir det antagligen för jobbigt och så skiter man i det.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag vill se lite missiler, laserkanoner, hellhound, russ, melta, plasma och annat sånt som folk faktiskt skulle kunna ha.
Missade den här listan i min förra post. Ska ge exempel på vad just jag saknar eftersom just jag är viktigast.
speedfreek skrev:Ger lite förslag på småändringar så att det blir mindre tröskel för att vara med.
Har en officer med fist, men han råkar ha plasmapistol också. Har ingen Heavy Flamer men skulle inte dö av att bygga en tror jag. Saknar bodyguards men det är lätt.company command squad: power fist, hevy flamer, las pistol o ccw, plasma, body guard x2
chimera 185p
Antar att det ska vara två Flamers i special? Saknar Demo men kan väl bygga en sån.infantry platoon
command squad,grenade launcher 35p
1st squad: grenade launcher 55p
2nd squad: heavy bolter 55p
3rd squad: grenade launcher, missile launcher 70p
special weapon squad: flamer,..., demo charge 60p
heavy weapon squad: 3st auto cannons 75p
Har inga veteraner men kan fixa enkelt med lite avvikande målning.veteran squad: lasguns, 2st grenade launchers, flamer, carapace armour, laspistol, power weapon på sergant 125p
Mycket jobb att fixa.rough riders 55p
Mycket jobb att fixa.penal legion 80p
Har inga sentineller men har länge tänkt skaffa, så inga problem här.2 scout sentinel squad 70p
2 autocannon armoured sentinels 140?
RR och Penal är det som stör mig. Ta bort minst en av dem.Summorna stämmer säkert inte, men är det lättare att få spelare till detta?
Rough Riders trodde jag var counter-charge 1A i alla IG-listor? 
Isåfall får jag ju säga att ni borde ta bort penals. För precis som Jon påpekar så finns det faktiskt rätt många IG spelare som använder RR.
-
Silversixx
Counter-Charge är en väldigt överskattad förmåga för IG...HeadWar skrev:Rough Riders trodde jag var counter-charge 1A i alla IG-listor?