Gentlemen's Achievements I
Re: Gentlemen's Achievements I
Då uppdaterar vi med ett färdigt regelpaket, en (nästan) slutgiltig achievement lista och en ändrad OP.
Vi vet att det är långt, men vi hoppas att se lite mer anmälningar söder ifrån. Bryt den norrländska dominansen!
Observera även att vi har lagt till möjligheten att på ett gentlemannamässigt sätt lösa regeltolkningar och andra dispyter. Duell!
Vi vet att det är långt, men vi hoppas att se lite mer anmälningar söder ifrån. Bryt den norrländska dominansen!
Observera även att vi har lagt till möjligheten att på ett gentlemannamässigt sätt lösa regeltolkningar och andra dispyter. Duell!
Jag gillar skarpt regeln att alla units har "Preferred Enemy: Unpainted"
Jag lånar det konceptet till framtida LBK tours jag arrangerar
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Regeldispyter avgörs med duell!

Super!Yautja skrev:Jag gillar skarpt regeln att alla units har "Preferred Enemy: Unpainted"![]()
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Då börjar vi närma oss slutet på terrängbyggandet och brädeslayouten. Det blir mestadels urbant tema med ruiner, värn och vägar.
Tänkte fråga om en terräng-karta/beskrivning är något ni som spelare vill se vid bordet för att slippa lägga tid på att diskutera detta vid ny match och nytt bord? Dvs, vad som är väg eller inte, vad som är dangerous respektive difficult terrain osv.
Tänkte fråga om en terräng-karta/beskrivning är något ni som spelare vill se vid bordet för att slippa lägga tid på att diskutera detta vid ny match och nytt bord? Dvs, vad som är väg eller inte, vad som är dangerous respektive difficult terrain osv.
Orkar man göra det till varje bord är det GULD värt!
Alexander Merinen
Absolut toppen! Men tänk på att vägar förändrar spelbalansen en hel del.
Vägar ska undvikas till varje pris. Rhinos är snabba nog som de är, tack.
Dessutom hade det varit bra med lite mer info om 40K-delen på hemsidan. Men det kanske bara är så att det är jag som är blind som vanligt...
Dessutom hade det varit bra med lite mer info om 40K-delen på hemsidan. Men det kanske bara är så att det är jag som är blind som vanligt...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Temat är urbant, inte köpcenter-parkeringSerpent skrev:Vägar ska undvikas till varje pris. Rhinos är snabba nog som de är, tack.
Vilken armé spelar du? Det är nämligen första gången jag hört någon kalla rhinos för 'snabba', snarare brukar det låta tvärt om. Just nu har vi ingen aktiv spelare av Eldar, Daemons eller Tau på klubben så det kan ju vara något jag missar
Hemsidan ligger definitivt efter och ska åtgärdas.