Vettcon 17-18 Mars
Re: Vettcon 17-18 Mars
scarablistan fullkomligen våldtar MSU, IG, tanktunga listor.. funkar ok mot nids men man behöver fördelaktiga missions för att kunna vinna. tror dåliga matchups för scarablistan är:
Paladiner
Terminator tunga listor
Orker med 1 00000 00000 00000 boys
Nids
Alla andra match ups är bra - riktigt bra
Henriks lista verka fungera ganska bra mot det mesta, men inte överjävligt bra mot nåt (LBN), han spela lite blandat med en vis touch av Wraithwing.
/D
Paladiner
Terminator tunga listor
Orker med 1 00000 00000 00000 boys
Nids
Alla andra match ups är bra - riktigt bra
Henriks lista verka fungera ganska bra mot det mesta, men inte överjävligt bra mot nåt (LBN), han spela lite blandat med en vis touch av Wraithwing.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
Gonka Koff
EDIT: skrev lite långsamt, Papa D hann före, men jag orkar inte skriva om min post.LillePer skrev:Hur funkade necrons i okompat? Magnus, pappa med D och Henrik ? Vad var bra, vad var kass? ( förstår att möta 3 nids är bajs med en scarab lista...)
Magnus, PapaD och Lillen körde alla med stormlord + scarabfarmar, dom är perverst bra mot MSU / parkeringsplatsarméer, men knepiga mot utpräglade närstridsarméer.
Jag spelade med en "LBN" (Lagom-Bajs-Necrons), 2x overlords i CCB, 2x6 wraiths, 5 små troopenheter, 2 pulser, 8 s8-kanonstavar, 9 scarabs och 3 spindlar.
Jag minns inte vad den femte necronspelaren hette, han satsade på att spamma av13, men har ingen koll på hur det gick för honom.
Min lista funkade okej, men jag har lite svårt att utvärdera den ännu eftersom de flesta av mina matcher innehöll så tydliga "critical moments" som var extremt avgörande väldigt tidigt i matcherna. De flesta som spelar mot/med Necrons behöver nog lite mer övning för att undvika en hel del nybörjarmisstag.
Men jag måste nog säga att Wraiths är riktigt bra. Dom är också riktigt dyra, vilket gör dom till typ .. helt okej. När dom väl kommit in i assault klarar dom sig skitbra, och borde vara en av de mest mångsidiga närstridsenheten som finns - de är bra mot ALLT (utom GK förstås...).
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- bearbullet
Vill också tacka GoB för en trevlig turnering
Det va la lite väl mycket necrons och GK men fick faktiskt bara två matcher mot dom.
Dock så gick ju GK matchen bra
Och alla andra som va där såklart, hoppas att se er fler gånger framöver!
positivt: Gillade missions, Bra tider och i en fin stad
negativt: Vet inte vilka det va men några kom ju inte tillbaka dag två och det känns lite pissigt gjort.
//Oscar
Dock så gick ju GK matchen bra
Och alla andra som va där såklart, hoppas att se er fler gånger framöver!
positivt: Gillade missions, Bra tider och i en fin stad
negativt: Vet inte vilka det va men några kom ju inte tillbaka dag två och det känns lite pissigt gjort.
//Oscar
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts
"Vill du ha brie med dendär?"
Tau, 2500 pts
"Vill du ha brie med dendär?"
Vilka arméer spelade folket då?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Necrons och Nidzegge skrev:Vilka arméer spelade folket då?
Resultaten från turneringen:
1.Jonas Pärssinen
2.Richard Petersson
3.Daniel Leidermark
4.Magnus Wendel
5.Henrik Lampén
6.Karl-Johan Wallander
7.Max Elmgren
8.Lennart Svensson
9.Joakim Blom
10.Daniel Hesslberg
11.David Gustafsson
12.Oscar kindberg
13.Christer Kostet
14.Per-Anton Wallander
15.Olof Esters
16.Gustav Leidstedt
17.Johan Lindqvist
18.Christofer Andersson
19.Fredrik Rabén
20.Mikael Andersson
21. Samuel Bergström
22.Dennis Jansson
23.Simon Bardh
24.Anders ågerfalk
25.Andreas Cadelin
26.Per "Ps" Svenssson
Vill tacka alla som kunde komma och ett stort tack till Blom som hjälpte till med lottningen efter att sosvis började krångla. Hoppas alla som kom hade det trevligt
1.Jonas Pärssinen
2.Richard Petersson
3.Daniel Leidermark
4.Magnus Wendel
5.Henrik Lampén
6.Karl-Johan Wallander
7.Max Elmgren
8.Lennart Svensson
9.Joakim Blom
10.Daniel Hesslberg
11.David Gustafsson
12.Oscar kindberg
13.Christer Kostet
14.Per-Anton Wallander
15.Olof Esters
16.Gustav Leidstedt
17.Johan Lindqvist
18.Christofer Andersson
19.Fredrik Rabén
20.Mikael Andersson
21. Samuel Bergström
22.Dennis Jansson
23.Simon Bardh
24.Anders ågerfalk
25.Andreas Cadelin
26.Per "Ps" Svenssson
Vill tacka alla som kunde komma och ett stort tack till Blom som hjälpte till med lottningen efter att sosvis började krångla. Hoppas alla som kom hade det trevligt
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Vafan hände? Fylla?Tadaotoko skrev:Resultaten från turneringen:
.
.
.
25.Andreas Cadelin
26.Per "Ps" Svenssson
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Båda mötte mig! Ne men dem droppa efter första dagen, så dem placerades sist.
- speedfreek
-
Gonka Koff
Tack för en kul och trivsam turnering, Christoffer! (jag tackar Blom också för sin assisterande insats).
Om man analyserar dagens okompade meta från den här lilla turneringen så kan man se att det är en bra grej att kunna hantera Scarablistan för att komma till toppen. Det var bara KJ som på nåt sätt lyckades vinna mot Lillens farm trots "handikappet" av att ha 13 rhinohulls i listan :p. Annars är det nästan fordonsfritt på hela topp 10.
Richards GK var starka med styrka 6 assasins i stormravens, och Perssi hade 10 Pallidonger.
Så, alla som längtat efter en omruskning i metat; här kom det! Parkeringsplatslistorna möts av ett ändlöst hav av små irriterande jäkla skalbaggar som tuggar i sig allt i sin väg.
Men, iockförsig så kommer nog inte dom rena farmlistorna bli så vanliga eftersom dom har en hel del usla matchups. Det kommer lugna ner sig så småningom.
Om man analyserar dagens okompade meta från den här lilla turneringen så kan man se att det är en bra grej att kunna hantera Scarablistan för att komma till toppen. Det var bara KJ som på nåt sätt lyckades vinna mot Lillens farm trots "handikappet" av att ha 13 rhinohulls i listan :p. Annars är det nästan fordonsfritt på hela topp 10.
Richards GK var starka med styrka 6 assasins i stormravens, och Perssi hade 10 Pallidonger.
Så, alla som längtat efter en omruskning i metat; här kom det! Parkeringsplatslistorna möts av ett ändlöst hav av små irriterande jäkla skalbaggar som tuggar i sig allt i sin väg.
Men, iockförsig så kommer nog inte dom rena farmlistorna bli så vanliga eftersom dom har en hel del usla matchups. Det kommer lugna ner sig så småningom.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham