Lagturnering på BSK 2011 - 4-6 november

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Snot

Re: Lagturnering på BSK 2011 - 4-6 november

Inlägg av Snot »

Jag brukar ju vara den som hellre hämtar popcorn till ett flamewar, men tillomed jag tycker attityden i tråden är lite illa just nu, lugna nu boyo locos ;)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Morph skrev:Jag hade inte haft några större problem faktiskt, om de inte vart medvetna om att de fuskar, men extra movement är inget man kan riktigt missa på båda hållen. Jag hade t.ex. en väldigt kul match mot en BA spelare som var en nybörjare, även om han tog gott om tid på sig. Där jag inte brydde mig om alla små missarna. ;) Men vi lyckade ändå spela klart, där jag hjälpte honom rätt mycket igenom matchen och det sluta med att jag förlora. :P Försökte hitta mannen under turneringen för att se om det gick bra för honom men med mitt glömska minne hade jag både glömt bort namn/lag/ansikte.
Han var min BA spelare och han spelade otroligt bra på tanke på det var hans första turnering. Han gick vidare och vann en match och spelade två tighta matcher som han precis förlorade med lite otur. :( Men jag vet att han snackade om att han hade lärt sig sjukt mycket efter eran match och det var lite det som gav han den lila push till att göra så bra som han gjorde. Tack för ett par roliga matcher och kul att se er helsingborgare igen. :D

Mvh

Lennart

Leidermark

Inlägg av Leidermark »

pära skrev:Jag pekar inte ut någon särskild, det är en generalisering. Det finns massa trevliga och generösa spelare i Sverige, både i top30 och därunder. Det finns dryga personer både i top30 och därunder.

Sen spelar det också viss roll hur väl man känner sin motståndare, communityn är inte så stor men har man spelat på turneringar i 5-10 år får man en lite annan relation till folk. Ett exempel som nu spontant dök upp och som jag inte vet hur relevant det är är när du Daniel och Erik i vårt lag lirade och det var nån mätgrej och shooting där ni hade helt olika förhållningssätt, jag minns inga detaljer. Jag har absolut inget emot dig Daniel, exemplet bara dök upp i huvudet nu.

Det låter som jag skitgnällig, så är det absolut inte - jag hade en jättetrevlig helg och det var inget strul i någon av mina matcher! Det var mest reflektioner från husbilen och hotellet! :wub:

/fin kuk
Erik fick som han ville, jag bryr mig inte så mycket. Bättre att lägga sig än att stå och tjata i dödagar, annars så hinner ju inte alla mina stealers fleeta ikapp resten av armén :P

Hade David en "fin kuk" då?

Da bomma

Inlägg av Da bomma »

Lag Griniga Gamla Gubbar hade fantastiskt trevlig!

Tack till alla trevliga motståndare som gjorde helgen super nice!
Ny bekantskaper knöts och massor av inspiration insöps.
Nu e det dax att åter sätta sig vid ritbordet och grubbla :)

Stort tack till alla er som orkar med att arrangera ett sådant här spektakel! Well Done!!!

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Tyckte också att det var en sjukt rolig turnering med många roliga matcher och bra och luftigt schema. Man behövde aldrig känna sig stressad mellan matcherna.

Det enda missarna från arrangörernas sida var tydligheten. Hade varit bra om match tiderna var med på missionsen. Hade också varit bra om hur matchningen gick till på samma papper. I match tre mötte vi ett lag som spelat helt olika så vi fick gå och fråga domarna.

Sen en sak som också kan vara bra att tänka på som vi själva ångrar lite i effterhand är att det inte var tillräckligt tydligt med tiebraker. Hade man vetat innan turneringen hade vi lätt sänkt kompen tre fyra steg. Men detta är något som skulle vara praktiskt att försöka få någon form av enighet runt om i landet. Som det ser ut nu så har folk olika i olika områden. sen tycker jag att det är viktigt att informera detta inför en turnering.

För att återgå till fusk så tycker jag att det bara är att säga till spelaren. Om jag gör fel så vill jag att motståndaren säger det till mig så att jag kan göra rätt och bli en bra spelare. Alla har vi varit små och kört med ododlighetsfusk på dataspel men hoppas att alla här på forumet vuxit ifrån det och vill ha en riktig utmaning i en match.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

MaidenManiac

Inlägg av MaidenManiac »

Lag Mean Mountain Maniacs tackar alla våra motståndare (och resten av allt folk med såklart) för en trevlig turnering :)

Personligen vill jag även tacka egge för att han fick mig att inse att jag fuskat (till egen förlust) på barrage weapons hela turneringen, go me :shock:

Nu ska det planeras om....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Jag och mitt lag "In Riot we Trust" tackar också för en mycket trevlig turnering, mycket glada och trevliga motspelare hade man! :D
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

Tackar för turneringen och för en fin-fin-turnering som vanligt! Även tack till motståndarna, hade 5 mkt trevliga matcher!
Kände mig dock lite grinig i sista matchen eftersom det var söndag, så ber om ursäkt till Eldar-spelaren i Mean mountain.

Lite pluss och minus:

+
Trevligt format, som vanligt
Bra, lokaler*
Trevliga motståndare
Bra hotell. Vi betalade 670kr per person för två nätter med 4 personer.

-
Lite för luftigt schema, hade gärnat börjat kl09 och kortat ner pausen mellan match 3 och 4 på lördagen. På så sätt hade mna kunnat sluta vid 20-tiden kanske på lördagen.
*Någon måste fråga en arkitekt varför man bygger en kaffeteria i en glasbur helt utan luftkonditionering?
Några bord i kaffeterian hade lite lite LoS-block för min smak

MVH Gibber från Nörderi och dekandens
Senast redigerad av 1 Gibber, redigerad totalt 7 gånger.
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

daskad

Inlägg av daskad »

+ Jättetrevliga Motståndare
+ Roliga Missions
+ Bra lokaler

+- Vissa bord var helt okej, Vissa var enormt dåliga! (innersta på 1an)

- Laget fick spela på 1an och 24an 2 gånger.
- Lite för lite matcher, hade hellre spelat 6 matcher, då jag inte är så inne i resten av konvents delen.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Mutt

Inlägg av Mutt »

Gibber skrev:Tackar för turneringen och för en fin-fin-turnering som vanligt! Även tack till motståndarna, hade 5 mkt trevliga matcher!
Kände mig dock lite grinig i sista matchen eftersom det var söndag, så ber om ursäkt till Eldar-spelaren i Mean mountain.

Lite pluss och minus:

+
Trevligt format, som vanligt
Bra, lokaler*
Trevliga motståndare
Bra hotell. Vi betalade 670kr per person för två nätter med 4 personer.

-
Lite för luftigt schema, hade gärnat börjat kl09 och kortat ner pausen mellan match 3 och 4 på lördagen. På så sätt hade mna kunnat sluta vid 20-tiden kanske på lördagen.
*Någon måste fråga en arkitekt varför man bygger en kaffeteria i en glasbur helt utan luftkonditionering?
Några bord i kaffeterian hade lite lite LoS-block för min smak

MVH Gibber från Nörderi och dekandens
Hundra spänn på att glasburen egentligen har ypperlig ventilation, men att den kontrolleras manuellt eller med timer, inne i den låsta kafeterian säkert.

Skriv svar