Skövde 40k turnering 28/9-2013
-
Alexander_Elmgren
Re: Skövde 40k turnering 28/9-2013
Nu har jag ändrat till den gamla komp-mallen.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Ska bli kul detta. Aldrig varit i skövde innan.
Nån som vill mötas upp på fredagen och spela ngt annat eller bara snacka skit? Ta en öl?
Nån som vill mötas upp på fredagen och spela ngt annat eller bara snacka skit? Ta en öl?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Är det gamla SM codexen som gäller för den här tuneringen?
-
Alexander_Elmgren
Hm... Gamla eller nya space marine codexen. Jag tycker att vi kan köra med den nya codexen. J det blir ju lite problem med kompen men det får vi ta helt enkelt. Nya codexen med gamla komp-mallen. Ta det inte för blodigt, det var ju inte så stor skillnad på nya codexet och det gamla. Iallafall vad jag har förstått. Om det är någon som vet att detta blir helt skevt så skriv gärna det men jag tror att det kommer att funka bra. =)
- refabricated
Borde räcka att plocka ngt från nya mallen där SM e med som matchar gamla mallen förravenwing.Alexander_Elmgren skrev:Hm... Gamla eller nya space marine codexen. Jag tycker att vi kan köra med den nya codexen. J det blir ju lite problem med kompen men det får vi ta helt enkelt. Nya codexen med gamla komp-mallen. Ta det inte för blodigt, det var ju inte så stor skillnad på nya codexet och det gamla. Iallafall vad jag har förstått. Om det är någon som vet att detta blir helt skevt så skriv gärna det men jag tror att det kommer att funka bra. =)
SM-osten ligger i bikes.
Ngt i stil med:
1 V30 bikes, additional 1 V40 bikes. Count each bike with grav-weapon as 2 bikes.
1 Whitescars if V30 bikes.
1 Each Storm Raven
1 V8 vehicles (do not count Land speeders of any sort) and monstrous creatures. Count each
Storm Talon and Storm Raven as 2 and each Thunderfire Cannon after the second as 2. Do not
count Drop Pods. And additional 1 if V12.
1 Army includes an Allied Detachment (plus any penalties occurred from that army)
-
Alexander_Elmgren
Tack för svaret refabricated. Jag har än en gång varit ute i skogen och slitit så jag har inte kunant kolla på ditt svar. Det äblir lite för sent att ändra på kompen nu. det får blir den gamla kompen med nya listan helt enkelt. Spelet är ju inte balanserat till att börja med. 
- refabricated
Ett litet tips, se till att ha nån från arret som kan hoppa in och lira om vi blir udda antal spelare. Vansinnigt tråkigt att resa över halva landet i hopp om många bra matcher och sedan behöva stå över.
Kan med fördel göras genom att man räknar ut medelkompen på alla deltagare(troligen 1) och sedan tar en av arrangörerna med sig en arme med denna komp. Om det sedan vid lottning visar sig att det e udda så spelar denne arrangör mot den som inte fick ngn motståndare.
Lätt som en plätt och alla blir glada.
Kan med fördel göras genom att man räknar ut medelkompen på alla deltagare(troligen 1) och sedan tar en av arrangörerna med sig en arme med denna komp. Om det sedan vid lottning visar sig att det e udda så spelar denne arrangör mot den som inte fick ngn motståndare.
Lätt som en plätt och alla blir glada.
Får Tyvär ta och avanmäla RAsmus Lärnung VÄS på grunda av sjukdom som tvunget skulle lägga sig så passande
Får bli nästa gång och hoppas att det inte förstör för mycket för er.
Bara så att det inte missas:
Pontus Stahre Andersson avanmäld
Jimmy Karlsson väs önskar anmäla sig
Pontus Stahre Andersson avanmäld
Jimmy Karlsson väs önskar anmäla sig