Skövde 40k turnering 28/9-2013

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Alexander_Elmgren

Re: Skövde 40k turnering 28/9-2013

Inlägg av Alexander_Elmgren »

Nu har jag ändrat till den gamla komp-mallen.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Ska bli kul detta. Aldrig varit i skövde innan.

Nån som vill mötas upp på fredagen och spela ngt annat eller bara snacka skit? Ta en öl?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Paymaster

Inlägg av Paymaster »

Är det gamla SM codexen som gäller för den här tuneringen?

Alexander_Elmgren

Hm... Gamla eller nya space marine codexen. Jag tycker att vi kan köra med den nya codexen. J det blir ju lite problem med kompen men det får vi ta helt enkelt. Nya codexen med gamla komp-mallen. Ta det inte för blodigt, det var ju inte så stor skillnad på nya codexet och det gamla. Iallafall vad jag har förstått. Om det är någon som vet att detta blir helt skevt så skriv gärna det men jag tror att det kommer att funka bra. =)

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Måste tyvärr avanmäla mig då vi har haft en vattenläcka i lägenheten kommer jag inte ha tid att måla upp armén. Sry men jag hoppas ni får en kul helg.

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

Alexander_Elmgren skrev:Hm... Gamla eller nya space marine codexen. Jag tycker att vi kan köra med den nya codexen. J det blir ju lite problem med kompen men det får vi ta helt enkelt. Nya codexen med gamla komp-mallen. Ta det inte för blodigt, det var ju inte så stor skillnad på nya codexet och det gamla. Iallafall vad jag har förstått. Om det är någon som vet att detta blir helt skevt så skriv gärna det men jag tror att det kommer att funka bra. =)
Borde räcka att plocka ngt från nya mallen där SM e med som matchar gamla mallen förravenwing.
SM-osten ligger i bikes.

Ngt i stil med:
1 V30 bikes, additional 1 V40 bikes. Count each bike with grav-weapon as 2 bikes.
1 Whitescars if V30 bikes.
1 Each Storm Raven
1 V8 vehicles (do not count Land speeders of any sort) and monstrous creatures. Count each
Storm Talon and Storm Raven as 2 and each Thunderfire Cannon after the second as 2. Do not
count Drop Pods. And additional 1 if V12.
1 Army includes an Allied Detachment (plus any penalties occurred from that army)

Alexander_Elmgren

Tack för svaret refabricated. Jag har än en gång varit ute i skogen och slitit så jag har inte kunant kolla på ditt svar. Det äblir lite för sent att ändra på kompen nu. det får blir den gamla kompen med nya listan helt enkelt. Spelet är ju inte balanserat till att börja med. ;)

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

Ett litet tips, se till att ha nån från arret som kan hoppa in och lira om vi blir udda antal spelare. Vansinnigt tråkigt att resa över halva landet i hopp om många bra matcher och sedan behöva stå över.

Kan med fördel göras genom att man räknar ut medelkompen på alla deltagare(troligen 1) och sedan tar en av arrangörerna med sig en arme med denna komp. Om det sedan vid lottning visar sig att det e udda så spelar denne arrangör mot den som inte fick ngn motståndare.
Lätt som en plätt och alla blir glada.

Rasse

Inlägg av Rasse »

Får Tyvär ta och avanmäla RAsmus Lärnung VÄS på grunda av sjukdom som tvunget skulle lägga sig så passande :( Får bli nästa gång och hoppas att det inte förstör för mycket för er.

Mr_riot

Inlägg av Mr_riot »

Bara så att det inte missas:

Pontus Stahre Andersson avanmäld
Jimmy Karlsson väs önskar anmäla sig

Skriv svar