DFSC 2013

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Rashia
Inlägg: 265
Blev medlem: 16 jun 2011, 19:09
Ort: Örebro

Re: DFSC 2013

Inlägg av Rashia »

Får åter igen tacka alla som ville komma och spela!

Om ni har några åsikter om kompen (gärna andras listor, inte era egna) eller andra åsikter, så kan ni skicka ett PM till mig, listorna finns på första sidan i tråden.

lilleklegg
Inlägg: 186
Blev medlem: 06 jul 2011, 08:48

Re: DFSC 2013

Inlägg av lilleklegg »

Reslutat DFSC 2013


Jan-Eric Larsson (Blood Angels) 84,5
Christoffer Högberg (Imperial Guard) 83
Per Boström (Dark Angels) 75,5
Elias Österlund (Black Templars) 73
Marcus Bjering (Dark Eldar) 64,5
Per-Ola Rickardsson (Grey Knights) 61
Andreas Gräsberg (Eldar) 58,5
Fredrik Gillå (Daemons of Chaos) 55
Axel Karlsson (Black Templars/Grey Knights) 45,5
Benny Nielsen (Space Wolves) 34

lilleklegg
Inlägg: 186
Blev medlem: 06 jul 2011, 08:48

Re: DFSC 2013

Inlägg av lilleklegg »

Tack alla deltagare! Jag hoppas att ni vill komma på nästa event som kommer hållas i vinter. Ni får gärna lämna feedback till mig så att vi kan bli bättre.

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: DFSC 2013

Inlägg av bolterochkniv »

tack för en trevlig helg! det enda jag har att anmärka på är väl egentligen kompen, där det kändes lite som att listor kompades lika mycket efter vad man valt bort som vad man hade med, vilket ger en fördel till starka codex som har bra enheter fastän att man inte optar. jämfördes listorna imbördes när kompen sattes eller kompades dom oberoende av varandra?

några mindre grejer var också att 3 timmar kändes lite kort för en match, tror bara jag hade en som hann längre än runda 5, och flera matcher kom inte längre än runda 4.
sen tycker jag personligen också att det blir roligare matcher när man får placera ut objektiv i motståndarens deployment istället för sin egen.

på det hela taget var det en nice turnering dock, trots alla de sena avhoppen! rimligt pris, fint med frulle och vill speciellt lyfta borden, som var jävligt snygga!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Rashia
Inlägg: 265
Blev medlem: 16 jun 2011, 19:09
Ort: Örebro

Re: DFSC 2013

Inlägg av Rashia »

bolterochkniv skrev:tack för en trevlig helg! det enda jag har att anmärka på är väl egentligen kompen, där det kändes lite som att listor kompades lika mycket efter vad man valt bort som vad man hade med, vilket ger en fördel till starka codex som har bra enheter fastän att man inte optar. jämfördes listorna imbördes när kompen sattes eller kompades dom oberoende av varandra?
Vi hade något av en mall vi försökte använda oss av.
Listorna kompades objektivt, oberoende av varandra.

Till nästa gång så ska vi nog försöka med en mall som spelarna får följa istället för att kompa (inget är satt i sten än, dock)

janne84
Inlägg: 11
Blev medlem: 27 mar 2010, 10:53

Re: DFSC 2013

Inlägg av janne84 »

Bolter - 3 timmar brukar vara standard-tid på turneringar och brukar generellt räcka gått och väl för att hinna med en match. Ibland kan det bli svårt när man t.ex. möter IG, men även IG-spelare brukar kunna hålla ett visst tempo i matcher, t.ex. inte slösa för mycket tid på varje liten gubbe osv. Denna diskussion har varit uppe på lite större trådar i forumet och de allra flesta hinner med sina matcher, även 7 rundor på 3 timmar.
Det man dock kan tänka på till nästa turnering skulle kunna vara är att man ber alla plocka undan efter sig så att nästa spelare kan börja direkt med sina uppställningar osv så att det inte dröjer. Man kan även be sin motståndare att skynda på om man märker att uppställning eller rundor för denna tar dubbelt så lång tid som sin egen. Jag säger inte att man ska ha en schakklocka där varje spelare har in 1,5 h, men de flesta brukar nog respektera att man vill skynda på av olika anledningar och kanske kommer på sig att man tänker för mycket.
Sen är det inte sagt att man inte kan ha längre matcher än 3 timmar. Det kan man absolut ha, men det brukar bli lite svårare med schemat då.

Och som Rashia sa, vi kommer försöka ha nån sorts mall till nästa turnering, så att det inte blir tvetydigheter runt kompen. Dock kände vi att LBK-mallen ger utrymme för mycket ostiga listor som inte är roliga alls att möta. Men kanske att vi använder oss av LBK-mallen nästa gång med nån eventuell modifikation. Håll ögonen öppna så kanske intresse för en revansch finns till vinter!

Användarvisningsbild
frgil
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 okt 2011, 07:33

Re: DFSC 2013

Inlägg av frgil »

Hejsan!

Är det inte dax för en ny Degerfors turnering snart?

Rashia
Inlägg: 265
Blev medlem: 16 jun 2011, 19:09
Ort: Örebro

Re: DFSC 2013

Inlägg av Rashia »

På vårat årsmöte så sade vi att vi skall försöka hålla något i år.

Våra andra turneringar har varit på slutet på sommaren/början på hösten.

Vill inte lova något, men vi skall börja prata om det iaf.
Med större sannolikhet så lär det bli en endagars historia, med ett simpelt upplägg.

Användarvisningsbild
frgil
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 okt 2011, 07:33

Re: DFSC 2013

Inlägg av frgil »

Kul!

Vi runt Karlstad kommer garanterat!

Skriv svar