Stockholm 40k-turnering, endagars, 23 mars, 1500
-
max_elmgren
Stockholm 40k-turnering, endagars, 23 mars, 1500
Nu blir den av. Turnering på gröna villlan ( svante arrhenius väg 10) på frescati. Stockholms Universitetet.
Listorna ska skickas till mig, max_elmgren@hotmail.com, senast 21 mars.
Söndag 23 mars 2014.
1500p
LBK KOMP 1.
Inget IA
Inga allies
Supplements. Yes. OBS!Endast de som är kompade i LBK v.2.2.
Fortifications. Yes
Swe F.A.Q.
09:00 Upprop
09:30 - 12:30 Match 1
12:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 17:00 Match 2
17:15 - 20:15 Match 3
20:30 Prisutdelning
Sportsmanship ger +1 VP på totalpoängen.
Kostnad för turneringen är 50kr och då blir man medlem i Speleriet på samma gång. (pengarna går till bil/flak för att hämta borden samt priser till vinnarna) avgiften betalas på turneringen
3 matcher à 3h. 12 vp per match.
Målning. Minst halva armeen måste vara helt målad eller hela armeen måste vara halvt målad. Allt måste vara basat. WYSIWYG.
Börjar 09.00 upprop slutar 20.30 med prisutdelning.
Mat och öl kommer finnas till student priser.
Pris till 1-3 plats.
1p. Poängavdrag för båda motspelare i matcher som ej spelar klart minst runda 5.
Platser 30st.
-Fredrik Olaussen
-Thomas Christiansen
-Max Elmgren
-Karl Abrahamsson
-Mattias Englund
-Johannes Wadin
-Jimmy Hesselberg
-Fredrik Bergström
-Staffan Thorén
-Henrik Lampén
-Erik Holmgren
-Fredrik Hansen
-David Byström
-David Pettersson
-Kickern Gustafsson
-Erik Asplund
-Daniel Tavast
-Ezra Tjurfjell
-Erik Wrisemo
-Anton Engström
-Adam Nathanson
-Johan Wrisemo
-Patrik Andersson
-Jacob Holmström
-Stefan Viterstedt
-Christoffer Engwall
Anmälan sker i tråden.
MISSIONS
VP skillnad efter uppdragen. skillnad.
0-1=6-6
2=7-5
3=8-4
4=9-3
5=10-2
6=11-1
7=12-0
Mission 1
Uppställning: Dawn Of War
Primary: Kill-Points 4VP (KP skillnad 0-1 = 2-2, 2 i skillnad = 3-1, 3 i skillnad = 4-0)
Secondary: 3 Objektiv, 1 i mitten 2VP och två alternerade 1VP/st. Roll-off för vem som bestämmer vem som börjar placera 1a objektivet, placeras innan roll-off för vilken sida man får. Minst 6'' från kanterna och 12'' från andra objektiv.
Tertiary: First Blood 1VP, Line Breaker 2VP, Slay The Warlord 1VP
Mission 2
Uppställning: Vanguard Strike
Primary: Scoring units inom 9'' från mitten 6VP. (minst en scoring modell måste vidröra 9'' linjen för att räknas som inne.
Skillnad i antal scoring inom 9'', 0 i skillnad = 3-3, 1 i skillnad = 5-1, 2 i skillnad = 6-0.
Heavy Support-enheter är scoring och ger 1VP per dödad Heavy Support-enhet i slutet av spelet.
Tertiary: First Blood 2VP, Line Breaker 1VP, Slay The Warlord 1VP
Mission 3
Uppställning: Hammer and Anvil
Primary: 6 Objektiv 6VP, alternerad placering, placeras minst 6'' från kanter och minst 3'' från andra objektiv. Enheter får hålla mer än ett objektiv.
Fast Attack-enheter är scoring och ger 1VP per dödad Fast Attack-enhet i slutet av spelet.
Tertiary: First Blood 1VP, Line Breaker 1VP, Slay, The Warlord 2VP
Listan behöver skickas in senast den 21 mars. För koll att den är laglig enligt. LBK mallen
Listorna ska skickas till mig, max_elmgren@hotmail.com, senast 21 mars.
Söndag 23 mars 2014.
1500p
LBK KOMP 1.
Inget IA
Inga allies
Supplements. Yes. OBS!Endast de som är kompade i LBK v.2.2.
Fortifications. Yes
Swe F.A.Q.
09:00 Upprop
09:30 - 12:30 Match 1
12:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 17:00 Match 2
17:15 - 20:15 Match 3
20:30 Prisutdelning
Sportsmanship ger +1 VP på totalpoängen.
Kostnad för turneringen är 50kr och då blir man medlem i Speleriet på samma gång. (pengarna går till bil/flak för att hämta borden samt priser till vinnarna) avgiften betalas på turneringen
3 matcher à 3h. 12 vp per match.
Målning. Minst halva armeen måste vara helt målad eller hela armeen måste vara halvt målad. Allt måste vara basat. WYSIWYG.
Börjar 09.00 upprop slutar 20.30 med prisutdelning.
Mat och öl kommer finnas till student priser.
Pris till 1-3 plats.
1p. Poängavdrag för båda motspelare i matcher som ej spelar klart minst runda 5.
Platser 30st.
-Fredrik Olaussen
-Thomas Christiansen
-Max Elmgren
-Karl Abrahamsson
-Mattias Englund
-Johannes Wadin
-Jimmy Hesselberg
-Fredrik Bergström
-Staffan Thorén
-Henrik Lampén
-Erik Holmgren
-Fredrik Hansen
-David Byström
-David Pettersson
-Kickern Gustafsson
-Erik Asplund
-Daniel Tavast
-Ezra Tjurfjell
-Erik Wrisemo
-Anton Engström
-Adam Nathanson
-Johan Wrisemo
-Patrik Andersson
-Jacob Holmström
-Stefan Viterstedt
-Christoffer Engwall
Anmälan sker i tråden.
MISSIONS
VP skillnad efter uppdragen. skillnad.
0-1=6-6
2=7-5
3=8-4
4=9-3
5=10-2
6=11-1
7=12-0
Mission 1
Uppställning: Dawn Of War
Primary: Kill-Points 4VP (KP skillnad 0-1 = 2-2, 2 i skillnad = 3-1, 3 i skillnad = 4-0)
Secondary: 3 Objektiv, 1 i mitten 2VP och två alternerade 1VP/st. Roll-off för vem som bestämmer vem som börjar placera 1a objektivet, placeras innan roll-off för vilken sida man får. Minst 6'' från kanterna och 12'' från andra objektiv.
Tertiary: First Blood 1VP, Line Breaker 2VP, Slay The Warlord 1VP
Mission 2
Uppställning: Vanguard Strike
Primary: Scoring units inom 9'' från mitten 6VP. (minst en scoring modell måste vidröra 9'' linjen för att räknas som inne.
Skillnad i antal scoring inom 9'', 0 i skillnad = 3-3, 1 i skillnad = 5-1, 2 i skillnad = 6-0.
Heavy Support-enheter är scoring och ger 1VP per dödad Heavy Support-enhet i slutet av spelet.
Tertiary: First Blood 2VP, Line Breaker 1VP, Slay The Warlord 1VP
Mission 3
Uppställning: Hammer and Anvil
Primary: 6 Objektiv 6VP, alternerad placering, placeras minst 6'' från kanter och minst 3'' från andra objektiv. Enheter får hålla mer än ett objektiv.
Fast Attack-enheter är scoring och ger 1VP per dödad Fast Attack-enhet i slutet av spelet.
Tertiary: First Blood 1VP, Line Breaker 1VP, Slay, The Warlord 2VP
Listan behöver skickas in senast den 21 mars. För koll att den är laglig enligt. LBK mallen
Senast redigerad av 27 max_elmgren, redigerad totalt 19 gång.
Re: Stockholm 40k-turnering, endagars, 23 mars, 1500
Kostnad för turneringen? När, var, hur ska listor lämnas in om de ska lämnas in? Används swefaq?
-
max_elmgren
Uppdaterad första post. jag var mest tvungen att göra en länk att ha nå att länka till från Skapa en turnering grejen på startsidan, så jag fixade ihop nåt lite för fort, men nu är det bättre, <det är helt ok att komma med idéer på förändringar. Tjo
Låter skitkul, jag kommer gärna! 
Jag kommer också gärna. Thomas Christiansen
Kul med turnering i Stockholm !
Jag kan tänka mig att vara med men är tveksam till att spela okompat. Det är så många andra turneringar i närtid som är okompade dessutom.
Jag har precis varit på GoB och med den nya LBK kompen så kan man göra grislistor redan på komp 2 med 3 flyers/FMC...eller annat äckligt. Jag tror att du hade kunnat locka mer trevliga spelare i Stockholmsområdet med LBK komp 0 eller så.
Dock gillar jag skarpt att du valt en turnering utan allierade ! Och plus för sportmanship..
3 tim speltid är ett minimum tycker jag per match. Det blir absolut inte roligt om båda får minuspoäng för att dra över. Det kan leda till att folk hoppar av i värsta fall.
Du lägger bara till på 1,5 tim totalt på hela dagen. Att sluta kl 21 är inte särskilt sent !
Staffan Thorén
Jag kan tänka mig att vara med men är tveksam till att spela okompat. Det är så många andra turneringar i närtid som är okompade dessutom.
Jag har precis varit på GoB och med den nya LBK kompen så kan man göra grislistor redan på komp 2 med 3 flyers/FMC...eller annat äckligt. Jag tror att du hade kunnat locka mer trevliga spelare i Stockholmsområdet med LBK komp 0 eller så.
Dock gillar jag skarpt att du valt en turnering utan allierade ! Och plus för sportmanship..
3 tim speltid är ett minimum tycker jag per match. Det blir absolut inte roligt om båda får minuspoäng för att dra över. Det kan leda till att folk hoppar av i värsta fall.
Du lägger bara till på 1,5 tim totalt på hela dagen. Att sluta kl 21 är inte särskilt sent !
Staffan Thorén
-
max_elmgren
Jo men visst. Vi ökar tiden till 3h per match men då får den börja 9 istället. Så blir det bara en timme senare totalt. Men Lbk 1 i så fall anser jag är roligare. Så vi kör på det. Tack!!!
-
max_elmgren
Uppdaterad första post med lite längre speltider och Komp 1. (Tröskelkomp)
Är det bara tröskelkomp eller är det aktiv kompdiff i matcherna också?
-
thismeanswarmate
Johannes Wadin och Karl Abrahamsson anmäler sig!
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.