Gentlemen's Achievements III - Resultat och Feedback!

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Gentlemen's Achievements III - Resultat och Feedback!

Inlägg av Seth »

Tack alla som ställde upp och gjorde årets turnering så trevlig!

Först lite resultat:

Årets Achievers 40k

Fredrik Seijsing, 145
Anton Mittendorf, 128
Jonas Svensk, 124

Årets Achievers WHFB

Jonas Ivarsson 100
Jon Backlund 97
Robin Andersson 96

Best General 40k

Fredrik Seijsing, 4032 p
(Delad förstaplats med Anton Mittendorf, vinnare på tiebreaker achievements)

Best General WHFB

Marcus Lindqvist

Players choice

Linus Widner, 40k
1 röst marginal

Robin Andersson, Fantasy
4 rösters marginal

Quizmasters

Jonas Ivarsson, 29 p
Johannes Persson, 27 p
Fredrik Seijsing, 26 p

Best Sportsman

Anders Brager, 40k
(Delad förstaplats med William Eliasson)

Jon Backlund, WHFB

Det kommer mera....

Användarvisningsbild
Serpent

Re: Gentlemen's Achievements III - Resultat och Feedback!

Inlägg av Serpent »

Positivt:
*Roliga achievements. Bra att positiva saker händer även när negativa spelmässiga händelser inträffar.
*Stämningen. Antagligen landets mest avslappnade och roligaste evenemang. Strunt samma om du vann, det var upplevelsen som gällde. Filmiska saker hände i varje match just för att du jagade "kakor".
*2nd Ed-bordet!
*Lagom bra boende på Ledkrysset.
*Andra uppdraget var härligt knasigt. Väldigt intressant att vara antingen anfallare eller försvarare, riktigt svårt att veta vad som skulle gynna din armé.

Negativt:
*Musikquizen förstår jag inte alls. Visst har den med nördspel att göra, men om du inte spelat en massa data- eller tv-spel som ung känns den mest exkluderande (och lång). Lite roligt att Twilight fällde avgörandet... Ska ni ha den nästa år så tycker jag att vi åtminstone kan kräva fler Nintendohits från 8-bitarseran. Kanske citatquiz från GW-världen?
*Problemet LOS-blockers. Väldigt få i mitten av borden, och överhuvudtaget.
*Frukosten på Ledkrysset serverades en kvart innan det hela började. Världens snabbaste frukostätning... Men det kan en ju fixa på annat sätt nästa gång.
*Uppdrag 3 i kombination med den uppställningen (Hammer & Anvil) gör slaget ganska statiskt och segt. Kan ju bero på att jag spelade en armé som ville fram och mötte en IG-lista med mycket av allt. :roll:

Sveriges roligaste evenemang tillsammans med Fancy Fanatic! Både jag och Anton kommer att återvända.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Seijsing

Inlägg av Seijsing »

Det var en väldigt trevlig turnering, första gången jag spelar en achievementturnering.
Jag tycker att balansen mellan att vinna-matchen-achievments och övriga achievments var bra. Möjligtvis så var det obalans mellan secondary och primary objectives.
Alla codexar kunde inta ta alla achievements och alla achievements kunde inte tas mot alla codexar. Men det är väl egentligen inte så konstigt.
Det fanns inte riktigt något achievement som uppmuntrade till att spela dåligt. Vilket jag tycker är bra. De gånger man gick efter achievements som satte en i en sämre position eller utgjorde en risk för en så var man tvungen att göra en avvägning mot vinna-matchen-achievements och möjligheten att ta fler achievements. Till exempel så gjorde jag inget försök att klara en 12"-charge under hela turneringen fast än att jag kunnat försökt hur många gånger som helst. Det kändes där mer värt att spela bra och få ett achievement för att hålla secondary objectives.

Lunchen tyckte jag var jättebra. Vore bra ifall man kunde få det utkört även på lördagen. Jättekul med isglass till sista matchen.
Quizarna var jätteroliga. Första quizen kändes dock inte särskilt kopplad till warhammer. En citat-quiz vore kanske roligt. Vore även roligt om quizen gav achievements eller att quizmastern fick ett pris.
Bästa-generalspriset kan man diskutera ifall det ska finnas. Man kan kanske göra så att man måste ta ett visst antal achievements för att kunna vinna bästa-general-priset. Det kan nog lätt kännas tråkigt om man blir stompad av någon som bara är där för att vinna (jag antyder inte att det var någon som gjorde det).

Boendet var bra men jag kommer försöka undvika sovsal nästa gång.

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Achievements total, 40k

Fredrik Seijsing 145
Anton Mittendorf 128
Jonas Svensk 124
Anders Brager 105
Linus Widner 101
Leif Savander 82
Johannes Persson 81
William Eriksson 80
Mattias Runesson 67
Lars Hultin 65
Sandor Andersson 64
Alexander Alcazar 63
Max Skymningsmåne 58

Achievements total, WHFB

Jonas Ivarsson 100
Jon Backlund 97
Robin Andersson 96
Erik Andersson 91
Tor Erling Vassrusten 76
Marcus Lindqvist 76
Mattias Holmberg 74
Erik Elinge 70
Niklas Olofsson 60
Ingrid Elinge 55
Emil Hansson - -
Jaurin/Hoflin - -

Turneringspoäng, 40k

4032 Fredrik Seijsing
4032 Anton Mittendorf
4020 Johannes Persson
3537 Max Skymmningsmåne
3019 Alexander Alcazar
3018 Sandor Andersson
2524 Linus Widner
2524 Jonas Svensk
2524 Mattias Runesson
2017 Lars Hultin
1520 William Eliasson
1515 Leif Savander
1006 Anders Brager
8 Felix Halvarsson (ringer)

Battle points, WHFB

76 Markus Lindqvist
67 Tor Erling Vassrusten
63 Emil Hansson
62 Erik Elinge
58 Niklas Olofsson
52 Jonas Ivarsson
51 Ingrid Elinge
47 Erik Andersson
34 Robin Andersson
32 Mattias Holmberg
31 Oscar Jaurin / J Hoflin
27 Jon Backlund

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Serpent skrev:Positivt:
*Roliga achievements. Bra att positiva saker händer även när negativa spelmässiga händelser inträffar.
*Stämningen. Antagligen landets mest avslappnade och roligaste evenemang. Strunt samma om du vann, det var upplevelsen som gällde. Filmiska saker hände i varje match just för att du jagade "kakor".
*2nd Ed-bordet!
*Lagom bra boende på Ledkrysset.
*Andra uppdraget var härligt knasigt. Väldigt intressant att vara antingen anfallare eller försvarare, riktigt svårt att veta vad som skulle gynna din armé.
Vi har jobbat mycket med att tweaka achievements så att de ska uppmuntra till bra och varierande spel. Även om det finns förbättringar att göra så verkar det som vi denna turnering har hittat en bra balans.

2nd Ed bordet har varit uppskattat. Till nästa år ska vi definitivt jobba på både nya terrängbitar, bord och ta en extra kik dag ett så vi undviker att någon får spela på ett orättvist möblerat bord. Alternativt 'duka om' mellan olika deployment types för mer variation.

Att byta ut alla standarduppdrag blir nog inte hållbart men vi siktar på minst två annorlunda uppdrag till nästa år!
Serpent skrev: Negativt:
*Musikquizen förstår jag inte alls. Visst har den med nördspel att göra, men om du inte spelat en massa data- eller tv-spel som ung känns den mest exkluderande (och lång). Lite roligt att Twilight fällde avgörandet... Ska ni ha den nästa år så tycker jag att vi åtminstone kan kräva fler Nintendohits från 8-bitarseran. Kanske citatquiz från GW-världen?
*Problemet LOS-blockers. Väldigt få i mitten av borden, och överhuvudtaget.
*Frukosten på Ledkrysset serverades en kvart innan det hela började. Världens snabbaste frukostätning... Men det kan en ju fixa på annat sätt nästa gång.
*Uppdrag 3 i kombination med den uppställningen (Hammer & Anvil) gör slaget ganska statiskt och segt. Kan ju bero på att jag spelade en armé som ville fram och mötte en IG-lista med mycket av allt. :roll:

Sveriges roligaste evenemang tillsammans med Fancy Fanatic! Både jag och Anton kommer att återvända.
Musikquizen hade faktiskt en jämn fördelning mellan film, tv och spel uppdelat på 80, 90 och 2000-nutid. Dock var den rejält svår i år! Du hade hade 'bara' 4 rätt men det var nära medel. Vi ska tänka över upplägget till nästa år, dock blir det alltid en ny quiz varje GA!

Såg att du hamnade på några bord med dålig LoS block vilket gjorde det svårare för speciellt din lista. Vi ska som sagt se över terrängplaceringen en extra gång till nästa år.

Ni är båda så klart varmt välkomna!

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Seijsing skrev:Det var en väldigt trevlig turnering, första gången jag spelar en achievementturnering.
Jag tycker att balansen mellan att vinna-matchen-achievments och övriga achievments var bra. Möjligtvis så var det obalans mellan secondary och primary objectives.
Alla codexar kunde inta ta alla achievements och alla achievements kunde inte tas mot alla codexar. Men det är väl egentligen inte så konstigt.
Det fanns inte riktigt något achievement som uppmuntrade till att spela dåligt. Vilket jag tycker är bra. De gånger man gick efter achievements som satte en i en sämre position eller utgjorde en risk för en så var man tvungen att göra en avvägning mot vinna-matchen-achievements och möjligheten att ta fler achievements. Till exempel så gjorde jag inget försök att klara en 12"-charge under hela turneringen fast än att jag kunnat försökt hur många gånger som helst. Det kändes där mer värt att spela bra och få ett achievement för att hålla secondary objectives.

Lunchen tyckte jag var jättebra. Vore bra ifall man kunde få det utkört även på lördagen. Jättekul med isglass till sista matchen.
Quizarna var jätteroliga. Första quizen kändes dock inte särskilt kopplad till warhammer. En citat-quiz vore kanske roligt. Vore även roligt om quizen gav achievements eller att quizmastern fick ett pris.
Bästa-generalspriset kan man diskutera ifall det ska finnas. Man kan kanske göra så att man måste ta ett visst antal achievements för att kunna vinna bästa-general-priset. Det kan nog lätt kännas tråkigt om man blir stompad av någon som bara är där för att vinna (jag antyder inte att det var någon som gjorde det).

Boendet var bra men jag kommer försöka undvika sovsal nästa gång.
Utkörning och fler lunchalternativ på båda dagarna är högt på mångas önskelistor, vi fixar det till nästa år!

Då vi har flyttat fokusen med achievements mot att 'spela bra' (men kul och varierat) snarare än 'spela knasigt' så kommer den utvecklingen att fortsätta nästa år. Vi har sett över priserna och troligen försvinner 'best general' till förmån för en Quiz-master.

Vill även passa på att tacka dig, Linus och alla andra som kom på bra achievements till nästa års turnering!

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Seth skrev:Lite foton från söndagen

https://plus.google.com/photos/10711293 ... 7498648337
Vilken mängd med vackert målade modeller, man blir tårögd!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar