Pga diverse omständigheter så har vi blivit tvungna att byta lokal för helgens event.
Vi kommer hålla till i vår egen lokal i centrala Degerfors och alla som är anmälda till eventet får sova över där om de vill. Lokalen ligger i källaren i Folkets hus. Ingången är ut mot den stora huvudgata som går genom Degerfors (Medborgargatan).
Vår lokal ligger under Ungdomens hus eller vad det kallas, mitt emot den enda kinarestaurangen i Degerfors.
Det är sjukt lätt att hitta eftersom det ligger längs med huvudgatan som går genom Degerfors.
Om det blir något strul eller om ni inte hittar så är det bara att ringa mig på nr: 073-9097789, så löser vi det.
Vi kommer sätta upp information vid de tilltänkta lokalerna, men förhoppningsvis så hinner alla se detta meddelande.
OBS! NY LOKAL FÖR DFC 2012 OBS!
Till att börja med... HERO!
Äntligen händer det. Som jag har längtat, som ni har längtat, som alla har längtat.
Vad Direforz cup 2012 - Turnering i Warhammer 40k 6th edition
När 24-25 November 2012. Turneringen drar igång tidigt på lördagen och slutar inte alltför sent på söndagen. Ett någorlunda exakt schema kommer inom kort.
Var Degerfors - Strömtorpsskolans gymnastiksal (hett tips: Googeln (the google))
Hur
- 1500 pts
- Målningskrav (minst tre färger, allt basat, WYSIWYG, bör se åtminstone halvordentligt ut på håll) - Vi kommer bedöma målningen som sedan läggs till i det totala resultatet när turneringen är över. Det kommer inte påverka mycket men det kommer påverka, så fram med penslarna och fantasin!
- Subjektiv komp. Vi är ute efter en hård men rättvis turnering. Vi kommer göra som så att de allra värsta listorna åker tillbaka till de som gjort dem. Den allra hårdaste osten får helt enkelt inte vara med på gratängen. Vi bannar såklart inte någon men de som har gjort för lama och tråkiga listor får tillbaka dem och får göra om dem så att de blir rimliga (eller i alla fall inte helt orimliga).
- Inga andra fortifications än defence lines med tillhörande vapen är tillåtna
- Inga grejer från imperial armour som är tänkta att använda till Apocalypse får användas
- Swefaq kommer användas
- 20 platser
- 5 matcher per person (3 på lördag, 2 på söndag)
- Det kostar 100 kronor att delta i turneringen. Pengarna betalas kontant på plats och i priset ingår turneringen, fri tillgång på kaffi (observera kaffi) inom rimlighetens gräns, övernattning och ett vänligt bemötande.
- Priser till de 3 personer som placerar sig bäst - Kämpa!
Anmälan OBS! Sista datum för anmälan och sista datum för inlämning av listor är ändrat till lördagen den 10e november OBS! Anmälan kan ske via mail till mikael.dehlin@hotmail.com eller via denna tråd. Tillsammans med din anmälanfår du gärna ange namn, eventuell förening, om du vill sova över i de lokaler vi har hyrt och vilken armé du hade tänkt att spela.
I din armélista ska det framgå vilken utrustning alla units har (förutom det som är default) och hur mycket poäng varje enhet kostar (transporter separat). Skriv gärna listan direkt i mailet, så jag bara kan klippa in den i denna tråd efter att alla lämnat in och godkänts. Vi kommer granska listorna direkt efter deadline för inlämning och de som inte duger får ett par dagar på sig att korrigeras och när allt är granskat och godkänt lägger vi upp alla listor i denna tråd.
Att ta med
- Målad armé
- Codex, FAQ och även gärna regelbok och Swefaq (vi kommer ha några ex av varje på plats)
- Mätdon, tärningar, templates mm
- Sovgrejer om du vill sova över
- Handduk eller dylikt om du vill duscha
- Glatt humör och gärna en vän eller två
Nytt för i år är att vi också kommer ha en separat målningstävling i all enkelhet. Vi bjuder på papper och lån av blyertspenna och ett bidrag per person kan lämnas in. Vi kommer ha ett tema som man får tolka fritt. Vi har ingen tidsgräns men alla bidrag ska vara inne senast söndag kl 10:00. Alla bidrag hängs upp i lokalen och det som bedöms som snyggast eller coolast eller ja, bäst helt enkelt, får ett litet pris.
Ytterligare detaljer såsom schema, uppdrag osv kommer komma upp inom en snar framtid.
Om jag har missat något eller om ni har några funderingar, skriv gärna detta i denna tråd så min mailbox slipper bli rågad.
Det här vill du inte missa. Vi ses om vi ses. Ha det bra hur det än blir