Sida 11 av 12

Re: GoB-Komp

Postat: 24 jan 2015, 14:44
av Newyn
Två vengance battery köpta på samma blir komp?

Re: GoB-Komp

Postat: 24 jan 2015, 15:00
av SamuelB
Ser ut som att vengance battery har trillat bort. Den skall ligga på 1 komp för varje modell. Så två stycken kompar 2

Re: GoB-Komp

Postat: 02 feb 2015, 11:00
av GoB40k
GoB-Komp kommer att användas på GoB Open (2.0).
Ni kan finna den under följande länk: http://www.fildirekt.se/dl/1422920412.pdf
Eftersom version 1.9 hittades det så pass mycket hål i så har vi valt att revidera de flesta arméerna. Detta för att GoB-Open skall bli så rolig för alla spelare.
Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta och vårt mål är att turneringen skall bil så bra som möjligt och hoppas att ni förstår vårt beslut.

Vi vill tacka alla åter igen som har bidragit till Mallen, utan er hade vi aldrig varit där vi är idag.
Om man jämför mallen idag mot första versionen så är det stora skillnader och det känns som den har blivit till det bättre.
Vi kommer att fortsätta att utveckla mallen så att även andra kan använda den om man så önskar. Så har ni mer input så är vi mer än tacksamma att ta emot det.

Re: GoB-Komp

Postat: 02 feb 2015, 12:43
av Ancalagon
Necrons har blivit galet åtstrypta imo.

Sen när det står t.ex "7 deathmarks" kompar 2, men 5-6 kompar inget alls? Eller är det lite missar, där man kommer undan en massa komp genom att ta 5or av enheterna?

Re: GoB-Komp

Postat: 02 feb 2015, 12:48
av GoB40k
Ancalagon skrev:Necrons har blivit galet åtstrypta imo.

Sen när det står t.ex "7 deathmarks" kompar 2, men 5-6 kompar inget alls? Eller är det lite missar, där man kommer undan en massa komp genom att ta 5or av enheterna?
Det är en felskriving 5- har fallit bort. Uppdaterar detta direkt. Tack så mycket

Re: GoB-Komp

Postat: 02 feb 2015, 14:02
av Newyn
PÅ SW
Wolf guards kan inte vara 3, de är 5 i grunden.

Re: GoB-Komp

Postat: 02 feb 2015, 15:40
av Cricka
Dark Eldar Hellions står både under 1 och 0.

Re: GoB-Komp

Postat: 02 feb 2015, 16:26
av Gonka Koff
Necrons behöver fixas till en hel del, här är mina förslag:

Orb of Eternity och Veil of darkness är extremt bra artefacts och borde kompa minst ett vardera.

Ghost Arc var grymt bra förut och har bara blivit bättre, - borde kompa minst 2 från 1.

Doomsday Arc är väl inte dunderhet direkt, från 3 till 2.

Spyders, tror att 1-2 för ett i komp och 2 för en trea är lagom istället för ett per modell. Jämför med exempelvis Carnifex så inser man att ett per modell inte är sjysst.

Immortals, tycker att gränsen för 2 borde ligga ungefär vid 8 istället för 6, -så jäkla heta är dom inte.

Lychguard, Dom här gubbarna är ju jättebra nu, sätt dom på 2/4 istället för 1/2.

Flayed ones, Är också jättebra (5 st st4 shred attacker på charge) med infiltrate för 13 poäng styck. Byt från 0/1 till 1/2.

Praetorians, Kan seriöst INTE kompa samma som Assault marines, -dom tål dubbelt så mycket, skjuter 10 ggr så bra och slåss 10 ggr så bra. Byt från 1/2 till 2/4.

Jag kommer med lite andra grejjer senare om jag hinner med alla ungar som springer runt överallt ;)

Re: GoB-Komp

Postat: 02 feb 2015, 16:56
av GoB40k
Gonka Koff skrev:Necrons behöver fixas till en hel del, här är mina förslag:

Orb of Eternity och Veil of darkness är extremt bra artefacts och borde kompa minst ett vardera.

Ghost Arc var grymt bra förut och har bara blivit bättre, - borde kompa minst 2 från 1.

Doomsday Arc är väl inte dunderhet direkt, från 3 till 2.

Spyders, tror att 1-2 för ett i komp och 2 för en trea är lagom istället för ett per modell. Jämför med exempelvis Carnifex så inser man att ett per modell inte är sjysst.

Immortals, tycker att gränsen för 2 borde ligga ungefär vid 8 istället för 6, -så jäkla heta är dom inte.

Lychguard, Dom här gubbarna är ju jättebra nu, sätt dom på 2/4 istället för 1/2.

Flayed ones, Är också jättebra (5 st st4 shred attacker på charge) med infiltrate för 13 poäng styck. Byt från 0/1 till 1/2.

Praetorians, Kan seriöst INTE kompa samma som Assault marines, -dom tål dubbelt så mycket, skjuter 10 ggr så bra och slåss 10 ggr så bra. Byt från 1/2 till 2/4.

Jag kommer med lite andra grejjer senare om jag hinner med alla ungar som springer runt överallt ;)
Tack för all input Gonka men vi kommer inte ändra kompen mer inför GoB-Open den är spikad i sin nuvarande form.
Vi kommer att utvärdera mallen efter turneringen och göra ändringar då.
Cricka skrev:Dark Eldar Hellions står både under 1 och 0.
Detta är fixat. Hellions skall ligga på 0 i komp.

Re: GoB-Komp

Postat: 02 feb 2015, 23:56
av Gonka Koff
vänta nu kan ni inte snälla bara höja Ghost Arken till minst 2 iallafall? Det är ju en så uppenbar dundermiss! Den skjuter ju 20 gauss på 24" plus dom som sitter inuti.