Du bevisade ingenting med att komma upp på Fanatic med den listan.Katarsis skrev:Slutade på 8:e plats har jag för mig och kommer nog inte komma tillbaka med samma lista; inget mer behöver bevisas.
När jag gjorde posten utgick jag ifrån att alla spelade spelet för dom tycker att det är kul att spela 40k. Det verkar, på något mystiskt sätt, som att detta inte alltid är fallet:
Varför skulle man komma till en turnering med en armé som man inte vill spela?egge skrev:De som föredrar komp kanske inte riktigt klarar av att spela okompat för de kommer bara göra den hårdaste listan (även om de mår dåligt av att använda den) istället för att göra den hårdaste listan med lite roliga element.
Var det ett stort problem innan komp infördes att "alla" spelade med extrema listor i södra Sverige? Hur kommer det sig att man drar med sig en så pass extrem armé att man inte ens tycker att det är kul att spela den? Vill man visa någonting genom att konstruera en sådan armé (se vad jag kan!)? Finansiellt förlorar man på det, alt. en mindre vinst (beroende på färdavstånd och andra faktorer och att man vinner turneringen). Sen sist jag kollade på EM arméerna så fanns det inte så många extrema arméer egentligen? Rätta mig om jag har fel. Har man verkligen plockat fram en så pass omfattande komp mall och lagt ner så många timmar på den, när det bara trots allt skulle vara några få spelare, om några alls, som kommer med så pass extrema arméer att det behövs?egge skrev:Måste bara påpeka att jag tyckte de flesta listorna var rätt snälla utom de listorna som sydlänningar (stockholm och ned) tog med sig. Visst var allt lite hårdare men de var de som kom långväga som lätt hade de hårdaste listorna.