Från arrangörshåll:
* Schemat kunde nog ses mer som luftiga riktlinjer
* Undvek strulet från Lincon med SoSwiss, det blev lite knasigt ibland men efter samtal med programmeraren kunde allt fixas. Det är mest drop-outs som stökade till det lite men allt löste sig och de två sista lottningarna gick utan problemas.
* Missions, min grundtanke var by the book. Det som störde mig lite med hela 5th edition turneringsscenen var att det i princip var Lincon 2012 som använde missions från 5th edition. I övrigt kändes det som många turneringar försökte hålla sig kvar i 4th edition tänket med sina turneringar (även här är jag guilty as charged)
Jag ville alltså tidigt i 6th edition in med en turnering som använde sig av regelboken så långt som det gick. I detta fallet kanske lite för långt. Det hade inte varit några problem med att köra regelboksmission med win-draw-loss rapportering eftersom tiebreakern sköts av SoSwiss men jag ville samtidigt ha relativt breda marginaler på poängsättningen. Det blir en balansgång helt enkelt.
I övrigt var Defcon 2013 den sista turneringen som jag arrangerar på ett bra tag. Kommer inte arrangera 40k på LinCon i år (men var inte oroliga det kommer andra LBKare göra, vet inte om dom vill announca sig själva än dock) eller Defcon nästa år. 2014-2015 är anyones guess
Tack för Inför Defcon 2009, Defcon 2010, Lincon 2010, Defcon 2011, Lincon 2011, Defcon 2012, Lincon 2012, Defon 2013 och alla LBK Tours jag varit arrangerat på, det har varit peaches mina vänner