DEFCON 2015 - Information
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: DEFCON 2015 - Information
Om summonade demoner inte behöver samma baser eller enhetligt tema (trots att de är samma faction), då får jag ju mindre att göra närmsta månaden 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Läste lite i början, ordet 'all' svarar på min fråga.
1. All bases are painted in the same way.
2. All the models in each Faction looks to be from their Faction (colors & layout).
2. All the models in each Faction looks to be from their Faction (colors & layout).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
1. painted in the same way - vi tolkar det som att du kan ha resinbaser på vissa modeller och vissa med vanlig bas, sålänge de är målade och ser liknande ut (färger, flock, layout mm).refabricated skrev:Läste lite i början, ordet 'all' svarar på min fråga.
2. alla modeller i varje Faction ska alltså se ut att tillhöra den factionen, dvs om du har ett Space Marine Detachment så ska alla modeller däri ha samma målningslayout, sen kan du ha ett annat detachment med Eldars som har helt andra färger mm än dina Space marines, men inom sin Eldar-faction ser de ut att vara tillsammans.
Målningsdomarna kommer såklart ta hänsyn till att det finns enheter som ska se annorlunda ut INOM ett Faction (Aspect warriors etc.).
jag kommer lätt! Alla tycker jag är rolig!
Men jag KRÄVER att få spela fem raka matcher mot Bagarn...eventuellt mot Pärssi...men då får inte han ha tröja på sig!
Men jag KRÄVER att få spela fem raka matcher mot Bagarn...eventuellt mot Pärssi...men då får inte han ha tröja på sig!
Kosh Vinner
Tydligen Sveriges näst trevligaste 40kspelare
Tydligen Sveriges näst trevligaste 40kspelare
Kosh skrev:jag kommer lätt! Alla tycker jag är rolig!
Daniel "bagarn" Carlson
Så länge du inte snarkar (har fortfarande snarkmardrömmar efter Varberg) så är det helt ok med mig att du kör commando :-pBagarn skrev:Kosh skrev:jag kommer lätt! Alla tycker jag är rolig!
Men jag KRÄVER att få spela fem raka matcher mot Bagarn...eventuellt mot Pärssi...men då får inte han ha tröja på sig!jag kan också köra utan tröja... Kanske utan byxor också
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Nope.... tacka gud för detXecrNist skrev:Kommer man få spela med en Void Shield Generator?
Johan "barret" Barouta
Huvudarrangör SM 2014
Huvudarrangör SM 2014
Sida 4 i denna tråden:XecrNist skrev:Låter bra, men var finns den infon?
Pärssi skrev:Gällande de restriktioner som vi kommer att använda på DEFCON-15 så kommer de uppdateras i två steg till innan de låses för turneringen:
10 Dec v0.8
beslutat: Restriktioner på Fortifications - Void Shield generator samt Void relay Network blir bannade
Adamantium lance är bannad
+ kanske annat (förhoppningvis smått) som vi lärt oss efter SM
16 Dec v0.9
Nya Blood angels
eventuellt annat nytt släpp från GW
21 Dec v1.0
eventuellt annat nytt släpp från GW
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen