LinCon 2011 Singles tournament

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Yabob

Re: LinCon 2011 Singles tournament

Inlägg av Yabob »

Senaste budet är att anmälan startar 21 feb.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Jesusrosemus

Inlägg av Jesusrosemus »

Nu äre massa frågor som flyger runt i mitt huvud och jag bara måste få svar på dem innan min hjärna exploderar eler får en perills of the warp effekt!!!

Uhöm.. Då det faktiskt inte är allt för lång tid kvar (är väll relativt beroende på vad man jämför med jag vet) men för oss som nu gärna vill kunna planera... typ bygga sin armé, köpa sin armé veta vilka restriktioner som gäller. Så vore det extremt hjälpsamt med lite mer info?

Så komp?- vilka gränsar vore bra att få reda på nu vilken som är minsta SAMT mesta komp man kommer få köra med? Jag och min kusin håller nämnigen nu på att sätta ihop våra armér från scratch och hade varit skönt att veta vad som kommer få spelas med utifrån komp mallen....

öhm sen hur kommer kompen påverka turneringen? alltså tar man sin komp om man vinner mot motståndarens komp och får differensen +/- nånting eller?

sen vill jag bara hålla med om att varför inte helg dagarna istället? annars är jag väldigt för 3 dagar och 7 matcher helt klart :D

angående anmälan? jag ser ingen anmälning uppe än hur vet man när den kommer igång kommer man få lov att kampa hemsidan för att veta eller?
Vet själv som tidigare arrangör att dessa problem oftast ställer till det så förstår helt klart också eftersom det är ett så stort konvent att mycke måste finslipas innan det åker upp men endå kan vara bra med en friendly reminder om att besökarna gärna vill ha MYCKET info tidigt så man kan planera :P

och angående missions? vore kanske bra om man fick veta sånt.. och om det dyker upp killpoints uppdrag och en spelare blir wipad men endå har tagit fler killpoints än motståndaren, auto vinner motståndaren ändå? eller äre fortfarande killpoints man får poäng för... hade gärna sett en kombination av att man hade killpoints och victory points eller så så man endå fick några poäng istället för hel förlust...

så hoppas på svar så snart som möjligt :)

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Ta det lugnt, det är bara en gubbspelsturnering det gäller och inte invasionen av Normandie.

Sikta på att göra en armé du vill spela och som du tror att andra vill möta. Om du är osäker på vad som kompar bra/dåligt så titta på RTO-mallen, den ger en bra fingervisning.

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

Jag kan svara på nästan allt nu om du vill:

SweFAQ kommer gälla
Vi kommer spela 1750 pts
Det kommer bli tröskelkomp, hur hög vet jag inte än, då jag inte har nån koll på hur kompmallen kommer se ut då, men räkna med en tröskelkomp på runt 30 nånstans
Missions kommer vara väldigt lika dom vi hade på DefCon, med vissa modifieringar, som minst 2 av varje version av setup, minst 2 killpoints osv osv...

Anmälan, det lämnar jag helt till LinCon att fixa, det har jag ingen aning om när den kommer upp, jag har inte fått nåt definitivt svar.

Jesusrosemus

Inlägg av Jesusrosemus »

haha det kanske verkar som jag är väldigt hetsig i mitt senaste inlägg men det är som sagt det att jag och min kusin kommer köra en varsin lista som förmodligen riskerar att kunna kompa för högt och undrar därför innan vi lägger ner typ 3000kr var och en sjuhelsikes massa tid på att bygga den skulle det vara skönt att veta om man får spela den.. och det är en lista som vi verkligen vill spela så att säga :)
och en av anledningarna til att det är så viktigt att få veta om vi får spela den mer är för att vi basically har råd med en armé MAX innan lincon och vill därför även veta om man måste försöka bygga en jätte tråkig ork lista för att komp mallen knappt tillåter en att vara med^^ eller kan satsa på denna lista som är häftig och rolig att testa :)

tack för svaren men skulle som sagt verkligen vilja veta om det kommer vara nån övre gräns? om nån lista kommer inte få spelas utöver kompmallen (typ om ni kan säga nej den listan är för tråkig eller nått och inte låta en vara med även om den går in inom kompen) och samt det med killpointsuppdrag om du viste nått? hur det ligger till om man blir wipad men har ändå tagit fler killpoints av motståndaren kommer man auto förlora eller faktiskt ändå få nå poäng för man lyckades döda många enheter (vilket jag personligen är väldigt kluven i åsikt om man borde få poäng för eller inte vilket är varför jag frågar er som arrangör)

så blev en del text även denna gång hoppas ni inte läser ihjäl er ^^

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Fler versaler, punkter och stycken, tack.

Och man kan aldrig ha för hög komp.

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

Hade vi rejectat tråkiga listor så hade massor med folk inte fått spela med nåt, så sånt gör vi inte.
Med tröskelkomp finns det ingen övre gräns, och kompen påverkar inte turneringen mer än vilken arme du får spela med, dvs det ger väldigt lite att ha högre komp än nödvändigt.
Så som det är skrivet nu så får den som tagit flest killpoints i ett uppdrag poäng för det, hur det blir om den ena armen blir wipead har vi inte bestämt än.
Och som Speedfreek sa, stora bokstäver, lite komman och punkter, styckesbrytningar, osv så man inte får ont i huvet av att läsa "Wall of text"

Jesusrosemus

Inlägg av Jesusrosemus »

yes yes tack för svaren, ursäkta för skriv sättet ^^
haft väldigt brottom att skriva när ja skrivit, men ska ha det i åtanke i framtiden ^^
oki men har varit med om att vissa turneringar haft övre komp med så måste ju fråga :)

Ja jo mycket onödigt att ha för hög komp, men samtidigt så äre så att vi båda anars spelar orker som sagt... och då det minsta lilla temande du kör eller så så kompas man ju sönder till stenåldern ungefär...
SÅ tänkte kan man lika gärna lägga energin på att få ihop en snygg armé med helhets tema och så.
Den listan vi då räknat på har hög komp helt klart men kan vara skön armé att testa :)

Tist

Inlägg av Tist »

Det verkar som om det går att anmäla sig nu via Lincons extremt snygga webshop... ?
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

Det enda jag vet är att dom pillade med det igår, men jag kan ringa och kolla (vilket jag inte anser att jag skall behöva) om webshoppen är öppen...

Skriv svar