Nej inte nödvändigtvist, jag har för mig att det var en hel del placeringar som shufflades om på DefCon när LBK mallen var första tiebreaker och spannet bör väl vara mindre när poängskalan är mindre.Johannesson skrev:Alt 1: är inte det samma som att köra utan komp?
LinCon 2012 - Preliminära Missions
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: LinCon 2012 - Preliminära Missions
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Kompdiff i justering på resultatet i varje match funkade suveränt på DefCon. Det gjorde att kompspannet blev väldigt litet, de flesta körde 0 eller 1 i komp just för att kompen spelade så stor roll.
Jag skulle antagligen inte spela en -3 lista om alternativ två blir verklighet, så jag gillar den. -en hel match är rätt hårt.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Antingen alt 2, eller +/- halva mellanskillnaden
En bild säger mer än 1000 kaniner
Alt 3 funkar ju om man vill ha mjukare listor, Alt 2 om man vill ha ett brett kompspann och Alt 4 om man vill ha hårdare listor.
Alt 4 gör nog att många spelar komp -2 för att skillnaden mellan -2 och -3 listor är ofta rätt små, detta gör det ganska attraktivt att även spela -1, men komp 0 listor lär inte synas.
Själv föredrar jag nog Alt 4, men alla alternativ känns rätt vettiga (förutom 1an).
Alt 4 gör nog att många spelar komp -2 för att skillnaden mellan -2 och -3 listor är ofta rätt små, detta gör det ganska attraktivt att även spela -1, men komp 0 listor lär inte synas.
Själv föredrar jag nog Alt 4, men alla alternativ känns rätt vettiga (förutom 1an).
Alexander Merinen
Tycker bäst om alternativ ett!
Är det inte bättre att köra helt okommpat i så fall?Skulliz skrev:Tycker bäst om alternativ ett!
Alexander Merinen
Hmm, om man har 3 i komp får man -6 i slutresultatet och det motsvarar maxpoängen i en hel match. Är det verkligen för lite?daskad skrev:Tycker nästan att komp * 2 är förlite
Det ska väl kännas om det är en hård lista eller? Fast det kanske bara är jag som tycker det!Yautja skrev:Hmm, om man har 3 i komp får man -6 i slutresultatet och det motsvarar maxpoängen i en hel match. Är det verkligen för lite?daskad skrev:Tycker nästan att komp * 2 är förlite
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Jao, jag vet inte. Maxpoängen i en hel match borde väl kännas? När jag tittar på resultatlistan från DefCon är poänmarginalerna mellan placeringarna runt 2-3 poäng och då var poängskalan till defcon 0-9 istället för 0-6. Dvs att 2-6 i minus skulle kasta om rejält många placeringar på DefCon t.ex.daskad skrev:Det ska väl kännas om det är en hård lista eller? Fast det kanske bara är jag som tycker det!Yautja skrev:Hmm, om man har 3 i komp får man -6 i slutresultatet och det motsvarar maxpoängen i en hel match. Är det verkligen för lite?daskad skrev:Tycker nästan att komp * 2 är förlite