nialion skrev:En ganska tråkig fråga att ställa men hur hårda på målningen kommer ni vara för att man skall få ställa upp? Jag har på senare tid blivit mer och mer sugen på att börja spela 40k på riktigt igen. Men det kommer vara ganska kort om tid för mig att hinna fixa en armé till Lincon. Jag bryr mig inte om målningspoäng på turneringen utan vill bara komma ned och spela lite och ha kul. Vad är typ minimum för att ni skall tillåta att modellerna spelas?
Ifrån turnerings pack:et
Kravet för att få ställa upp i LinCon är att din armé är så kallad “tabletop” målad i minst tre färger. och flockade baser. Hur snyggt det är bryr vi oss inte om.
Ponera att man har en svart sprejad armé, med vapnen målade i en färg en färg på delar av kläderna, basade och inget mer. Skulle det vara ok? Eller är det tre färger + att det skall se färdigt ut som gäller?
Som sagt hatar att fråga. Men jag vill veta mer exakt vad som krävs så jag vet om jag skall försöka hinna ordna en armé eller inte....
Yabob skrev:Har vi någon vettig lösning på vad vi gör om det är fler personer som löser inträdet och anmäler sig till turneringen än vad det finns platser? För det är ju just det som kan hända ifall platserna skulle gå åt fort. När vi bedömer risken för detta och jämför med tidigare år så får vi ju tänka på att startdatum för anmälning till turneringen har hamnat mycket närmare konventet i år än tidigare (tror jag anmälde mig i februari eller mars förra året... och då var konventet i juni).
Det var ett problem som kunde uppstå som ja tog upp med linconledningen, det finns plats till över att skarva såvida det inte blir en tsunami av anmälningar över 64 platser. Jag tror att vi isåfall kommer kunna se detta innan det blir ett problem.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Varför har objectives ha en bestämd storlek? Har mina objectives på små flygbaser då det finns en jättetydlig mitt på dessa, antar att det är okej ändå.
När man deepstrikar objectives, får man ställa ut dom på modeller för att hoppas på misshap?
daskad skrev:"host"Grey Knights"host" De borde ha något mer som ger minus enligt mig, typ Psycannon spam?
Ja tack, GK får i nuläget in rätt mycket hårdare listor än alla andra, så något sådant skulle uppskattas.
DHettNeck skrev:1. Är LBK-mallen spikad inför Lincon eller kommer den uppdateras?
Jag är inte så helt insatt i LBK mallen, men den mallen som finns när anmälningarna öppnar (och folk således kan börja skicka in sina listor) är den som spikas. Så om det inte kommer ut en ny version innan söndag är det denna, jag skulle väl kanske också vilja se ett psycannonminus t.ex.
theWatchman skrev:
DHettNeck skrev:
1. Är LBK-mallen spikad inför Lincon eller kommer den uppdateras?
Inga uppenbara fel har funnits så den är spik (med reservation för att vi hittar något knasigt tryckfel)
Rätt viktigt att veta vad som gäller.
Några mer raka svar? Eller skall jag stanna hemma för att jag inte vet vilken komp jag kommer få...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
DHettNeck skrev:1. Är LBK-mallen spikad inför Lincon eller kommer den uppdateras?
Jag är inte så helt insatt i LBK mallen, men den mallen som finns när anmälningarna öppnar (och folk således kan börja skicka in sina listor) är den som spikas. Så om det inte kommer ut en ny version innan söndag är det denna, jag skulle väl kanske också vilja se ett psycannonminus t.ex.
theWatchman skrev:
DHettNeck skrev:
1. Är LBK-mallen spikad inför Lincon eller kommer den uppdateras?
Inga uppenbara fel har funnits så den är spik (med reservation för att vi hittar något knasigt tryckfel)
Rätt viktigt att veta vad som gäller.
Några mer raka svar? Eller skall jag stanna hemma för att jag inte vet vilken komp jag kommer få...
Fetmarkerade ett enligt mig rakt svar på frågan.
Sedan tycker jag inte de två citaten du tog ut talar emot varandra.
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet