Det får gå under hur man räknar modeller i skvadroner, dvs varje skvadron är ett choice. Ja, 5 talos i en enhet är ett choice.kraftman skrev:Vad gäller för begränsningar med formations och units ?
Covensformationen innehåller ju en Haemonculus, chronos och talos Räknas det som att man tagit en UNIT av varje eller är formationerna utöver: max 2 av varje ?
Jag antar att 5 talois är en unit ?
Man kan ju ta 3 chronos/talos som en unit nuförtiden...
DEFCON 2015 - Information
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: Sv: DEFCON 2015 - Information
Re: Sv: DEFCON 2015 - Information
Ja, dina marines kan vara målade hur som helst så länge man ser att de tillhör samma faction.Flogger skrev:Angående målningen, några frågor har uppkommit:
Får jag spela Space Marines målade som Crimson fists med chapter tactic White Scar?
Får jag spela Blood Angels som inte är röda? Måste dödskompanister vara svarta?
Får jag spela tzeentchdemoner som är målade i samma färgtema som slaaneshdemoner?
Ja, se ovan. Nej DC måste inte vara svarta.
Dvs det finns inga krav på fluffmässig målning.
Re: DEFCON 2015 - Information
Så greentide får spelas på defcon? Då 10 enheter boys blir en enhet boyz.Pärssi skrev:Det får gå under hur man räknar modeller i skvadroner, dvs varje skvadron är ett choice. Ja, 5 talos i en enhet är ett choice.kraftman skrev:Vad gäller för begränsningar med formations och units ?
Covensformationen innehåller ju en Haemonculus, chronos och talos Räknas det som att man tagit en UNIT av varje eller är formationerna utöver: max 2 av varje ?
Lillen skrev:Så greentide får spelas på defcon? Då 10 enheter boys blir en enhet boyz.Pärssi skrev:Det får gå under hur man räknar modeller i skvadroner, dvs varje skvadron är ett choice. Ja, 5 talos i en enhet är ett choice.kraftman skrev:Vad gäller för begränsningar med formations och units ?
NAJS
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ok ! Då tar jag tvåSå greentide får spelas på defcon? Då 10 enheter boys blir en enhet boyz.
När blir de enhet? Köper man dem som en enhet med ett Unit name? (Dvs som man gör med talos)Lillen skrev: Så greentide får spelas på defcon? Då 10 enheter boys blir en enhet boyz.
"All of the units of boyz and the warboss form a singel unit known as The green tide."
Klart man ska få spela Green Tide Om man får spela andra formationer som bräcker 0-2 cappet 
Green tide kan ju inte spelas då du har 10 enheter med samma unit name (hur de sedan deployas/spelas spelar ju ingen roll).
Ni som vill spela enheter där det blandas ihop en massa olika enheter skriv i denna tråden eller pm:a mig så får vi kolla på fall som är aktuella, ingen idé att försöka gå igenom allt.
som exempel på hur vi läser vårt eget restriktionsdokument;
man kan ju köra Talos o Chronos som egna enheter och då i skvadron, och då räknas varje skvadron som 1 enhet. Dvs du kan ha ovanstående Covensformation och sedan ytterligare en Talos-skadron.
Ni som vill spela enheter där det blandas ihop en massa olika enheter skriv i denna tråden eller pm:a mig så får vi kolla på fall som är aktuella, ingen idé att försöka gå igenom allt.
som exempel på hur vi läser vårt eget restriktionsdokument;
Då ser vi det som att du har 1 Haemo-, 1 Chronos- och en Talos-enhet i di armé, och kan således ha 1 till av varje inom cappet.Covensformationen innehåller ju en Haemonculus, chronos och talos
man kan ju köra Talos o Chronos som egna enheter och då i skvadron, och då räknas varje skvadron som 1 enhet. Dvs du kan ha ovanstående Covensformation och sedan ytterligare en Talos-skadron.
Men om du får spela 1 Haemonculi, 1 Chronos och 1 Talos, hur kan du då få spela ytterligare 5 talosar i en formation?
Green Tide är ju tydligt en enhet, bara att den köps som 10 (då man annars inte får ha 10 troops).
Låter väldigt märkligt att ni tillåter DEs mongo-formationer men inte Orkernas halvkassa formationer när båda varianterna har liknande uppsättningar.
Green Tide är ju tydligt en enhet, bara att den köps som 10 (då man annars inte får ha 10 troops).
Låter väldigt märkligt att ni tillåter DEs mongo-formationer men inte Orkernas halvkassa formationer när båda varianterna har liknande uppsättningar.