Lincon 2015
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: Lincon 2015
Aja får se till att jag har 2+/4+/4+/4+ istället då ra
e ju bara 48 wounds och inte 72 men man blir mycke bättre mot AP
/D
e ju bara 48 wounds och inte 72 men man blir mycke bättre mot AP
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Ohh invis e såååå mycke bättre denna turnering.
Invis och 2+ = 2+ med re rull
AJa ska sluta whinea på denna regel antar att den e satt i sten.
/D
Invis och 2+ = 2+ med re rull
AJa ska sluta whinea på denna regel antar att den e satt i sten.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
regelfråga/or (necrons): Å alla tyckatillare undanbedes - vill ha svar från ARR.
Canoptek harvest spyder ger ability ex. reanimation protocol till unit inom 12"
1. Om man man har Orikan i samma enhet som har fått reanimation protocol - fungerar Orikans specialregel med re rull 1or på saves?
2. Om man man har Cryptec i samma enhet som har fått reanimation protocol - fungerar Cryptec specialregeln med +1 på Reanimation protocol?
3. Måste man vara inom 12" när man tar sejvet - eller är det att man ska vara inom 12" när man ger abilityn?
4. Om man har 2 cryptecs i en unit och får en instantkill träff får man då 4+ reanimation eller 5+?
5. om man har 2 canoptek formations, är det från den specifika spindeln eller från någon av spindlarna från denna formation.
ANledningen att jag frågar är för att detta rulats olika i olika context:
ETC
1. No
2. No
3. oklar
4. oklar
5. Kan inte hända
USA
1. Yes
2. Yes
3. Within 12" when chosen not when used
4. 4+
5. Any spyder from formation with the same name.
/D
1. Om man man har Orikan i samma enhet som har fått reanimation protocol - fungerar Orikans specialregel med re rull 1or på saves?
2. Om man man har Cryptec i samma enhet som har fått reanimation protocol - fungerar Cryptec specialregeln med +1 på Reanimation protocol?
3. Måste man vara inom 12" när man tar sejvet - eller är det att man ska vara inom 12" när man ger abilityn?
4. Om man har 2 cryptecs i en unit och får en instantkill träff får man då 4+ reanimation eller 5+?
5. om man har 2 canoptek formations, är det från den specifika spindeln eller från någon av spindlarna från denna formation.
ANledningen att jag frågar är för att detta rulats olika i olika context:
ETC
1. No
2. No
3. oklar
4. oklar
5. Kan inte hända
USA
1. Yes
2. Yes
3. Within 12" when chosen not when used
4. 4+
5. Any spyder from formation with the same name.
/D
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tänker svara oavsett om du vill det eller inte (dels för att du inte har koll på en del ETC svar, dels för att jag kan säga vad SWFAQ förmodligen kommer rula).Papa D skrev:regelfråga/or (necrons): Å alla tyckatillare undanbedes - vill ha svar från ARR.
ETC
1. No
2. No
3. oklar Ej oklar, det är när du använder förmågan du ska vara inom 12"
4. oklar
5. Kan inte hända
SWFAQ/Tröger
1. Yes
2. Yes
3. Inom 12" när förmågan används
4. 4+++, inget snack om det. Dom stackar med varandra
5. Det är solklart den specifika spindeln som gäller då gubbarna som påverkas måste komma från formationen. Modeller från en annan formation med samma namn ingår inte på något sätt i formationen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Tröger - swefaq röstar alltså mot etc gällande reanimation. Skönt. Håller nästa helt med sweFaq förutom spindel 12"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Ja, deras distinktion runt adaptive subrutins är bara fånig.Papa D skrev:Tröger - swefaq röstar alltså mot etc gällande reanimation. Skönt. Håller nästa helt med sweFaq förutom spindel 12"
Jag eldade på Englund lite nu, så allt borde komma med i nästa version som släpps inom kort (innan lincon).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Angående anmälan. Är det någon avgift för själva turneringen eller ingår den i konventskostnaden?
Fråga 2: Måste man föranmäla till konventet eller kan man dyka upp och betala på plats?
Fråga 2: Måste man föranmäla till konventet eller kan man dyka upp och betala på plats?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Det låter som något för mig att svara på.
Turneringen ingår i konventsavgiften, så inget extra att betala.
Man behöver inte ha anmält sig i förväg till konventet, men man kan spara tid om man har registrerat sig i konventssystemet i förväg (alla gamla konton är borta). Det kommer att finnas en registreringsstation om man inte är reggad, men det kan bli kö. Vi tar givetvis kort.
Turneringen ingår i konventsavgiften, så inget extra att betala.
Man behöver inte ha anmält sig i förväg till konventet, men man kan spara tid om man har registrerat sig i konventssystemet i förväg (alla gamla konton är borta). Det kommer att finnas en registreringsstation om man inte är reggad, men det kan bli kö. Vi tar givetvis kort.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Jag håller med tröger i samtliga tolkningar.
Varför skulle man behöva va inom 12" när man använder abilityn? Står väl klart å tydligt att man ger bort en ability inom 12" i movement phase?