jag tror jag emailat om det men i teorin kommer det gå bra att anmäla sig till turneringen fram tills dagen, men alla listor som skickas in efter publicering (dvs alla nu) kommer få ett kännbart minus. Om man anser att det är okej är det inga problem att anmäla sig och skicka in lista.
LinCon 2012, 17-20 Maj
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: LinCon 2012, 17-20 Maj
Swen har jobbat 14-23 måndag-fredag denna vecka och varit lite bökigt att få tag på, mången har försökt faktiskt 
jag tror jag emailat om det men i teorin kommer det gå bra att anmäla sig till turneringen fram tills dagen, men alla listor som skickas in efter publicering (dvs alla nu) kommer få ett kännbart minus. Om man anser att det är okej är det inga problem att anmäla sig och skicka in lista.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Om ni verkligen vill ha fler spelar tycker jag det är en dålig ide att bestraffa dem som eventuellt skulle vilja anmäla sig sent
Är inget problem för mig, skall spela en arme jag aldrig spelat på en okompad turnering, har inte jättehöga ambitioner.
/Max, han som anmälde sig supersent.
/Max, han som anmälde sig supersent.
Det har inte med det alls att göra faktiskt.kombat skrev:Om ni verkligen vill ha fler spelar tycker jag det är en dålig ide att bestraffa dem som eventuellt skulle vilja anmäla sig sent
Kruxxet är att efter att listorna publicerats så får de som skickar in sina listor efter det en enorm fördel med att veta hur arméfördelningen ser ut, metat för turneringen osv.
Och dessa regler måste gälla alla, jag kan inte bedömma om Torvald Newbie upptäcker LinCon sent och vill vara med och skickar in lista efter alla publicerats eller om David Gustafsson optar.
Och om man har anmälning till sista dagen är det omöjligt att publicera listor i förväg.
Det bistra sanningen är att när man har ett listdatum för publicering måste även anmälningarna ta stopp där alternativt (som jag nu gör) att man får ett så pass kraftigt minus av att skicka in listorna efteråt att det väger ut fördelen.
Det har varit extremt gott om tid att anmäla sig och skicka in lista, men med detta formaten så måste man helt enkelt sätta ner foten en vecka innan turneringen. Tyvärr!
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Det står ju tydligt i turneringspacket också, blir säkert gnäll från andra hållet om man börjar ändra regler nu.
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.
- speedfreek
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Bra att ni håller på era regler.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Som det ser ut i Tournament Pack:et antar jag?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Jag måste dessvärre avanmäla mig pga jobb
/ David Ek
/ David Ek